null Beeld

5 tips om je weerstand te verhogen

Soms is je weerstand niet optimaal, waardoor je minder lekker in je vel zit en vatbaarder bent voor ziekten. Door extra op deze 5 punten te letten, kun je je immuunsysteem een boost geven.

onze Commerciële Redactie

Libelle samen met Just2Bfit

1. Gezond eten

Kies voor veel groente, fruit, vezels (uit zaden en noten), bonen en olie. Kortom: gezond en gevarieerd eten. Zo krijg je veel antioxidanten binnen waarmee je jezelf wapent tegen schadelijke cellen en stoffen. Antioxidanten zitten vooral in felle en diepgekleurde voeding zoals vlierbessen, broccoli, wortels en rode bieten. Vergeet ook niet om minimaal 2 liter water per dag te drinken.

2. Blijf in beweging

Bewegen is goed voor je, zéker in de buitenlucht. Probeer minimaal 30 minuten per dag aan te tikken door vaker de fiets te pakken en een dagelijkse wandeling in te plannen. Maar ook binnenhuis kun je volop bewegen. Van rek- en strekoefeningen tot krachttraining: online zijn talloze workouts te vinden waarvoor je de deur niet uit hoeft. En met het raam open adem je tóch voldoende frisse lucht en zuurstof in.

3. Vermijd stress

Naast inspanning, is ontspanning minstens zo belangrijk. Probeer eventuele stressfactoren te verminderen en focus op de dingen waar je invloed op uit kunt oefenen. Gezelschapspelletjes, puzzelen of een goed boek lezen zijn een fijne afleiding en verlagen het stressniveau. Ook opruimen kan rust geven. Zorg voor voldoende pauzes - óók tijdens het thuiswerken - en plan bewust tijd in om even helemaal niks te doen.

4. Krijg voldoende slaap

Van een slechte nachtrust kun je erg vermoeid raken. Probeer zo'n 7 à 8 uur per nacht te slapen en ga op tijd naar bed, want aan het begin van de nacht slaap je dieper en herstel je beter. Hoe later je naar bed gaat, hoe korter de hersteltijd. Probeer daarom voor half 11 in bed te liggen: de uren voor 1 uur 's nachts zijn het belangrijkst. En voer voor het slapengaan géén drukke telefoongesprekken meer en vermijd spannende films of surfen op het internet.

5. Vitaminen

Volgens onderzoek van het RIVM lukt het veel Nederlanders niet om voldoende groente, fruit, peulvruchten en vis te eten. Om er zeker van te zijn dat je gemakkelijk alle vitamines en mineralen binnenkrijgt, kun je kiezen voor vitaminesupplementen. Bijvoorbeeld van Just2Bfit: Zwitserse natuurproducten met vitaminen en mineralen voor optimale vitaliteit.

Zo is er Just2Bfit Complete; de meest volledige en natuurlijke multivitaminen die het lichaam dagelijks nodig heeft. Of Just2Bfit Active: dat bevordert de energiestofwisseling, vermindert vermoeidheid, ondersteunt je hart en verhoogt je energieniveau. Beide producten zijn 100% natuurlijk, gebaseerd op groente- en fruitextracten en bevatten bovendien belangrijke mineralen die je weerstand en immuunsysteem versterken.

null Beeld

Just2Bfit is verkrijgbaar bij Etos, service apotheken en op Just2bfit.nl.

null Beeld
Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden