null Beeld

Check deze borsten: campagne Duitse Pink Ribbon gaat viraal

Een slimme campagne van het Duitse Pink Ribbon verovert het internet. Met de boodschap "Check deze borsten voor ze verwijderd worden" met daarbij een vrouw die haar borst ontbloot, willen ze vrouwen aanzetten om vaker hun borsten te controleren.

Anni Karvonen

De campagne is te zien Facebook en Instagram en zinspeelt ook op Facebook zelf, dat erom bekend staat foto's van borsten snel te verwijderen.

Zelfcontrole

'Check it before it's removed' verwijst naar zowel foto's als naar de borsten. Pink Ribbon wil vrouwen er op deze manier bewust van maken hun eigen borsten vaak te controleren op veranderingen. Hoewel het geen remedie is tegen borstkanker, kan het er wel voor zorgen dat je sneller naar de dokter stapt en eventuele kankercellen sneller ontdekt worden. Hoe sneller borstkanker ontdekt wordt, hoe kleiner de kans dat borsten geamputeerd moeten worden.

LEES OOK: DEZE FOTO LAAT ZIEN DAT DE TEKENEN VAN BORSTKANKER NIET ALTIJD DUIDELIJK ZIJN

Facebook vs borsten

Om zoveel mogelijk vrouwen te bereiken, deelt Pink Ribbon foto's van ontblote borsten op Facebook en Instagram. Maar op Facebook is het een hele uitdaging om dergelijke foto's te verspreiden. De sociale netwerksite duldt het niet dat blote borsten te zien zijn en verwijdert de foto's onherroepelijk. Vandaar de originele slogan met dubbele boodschap: Check deze borsten voor ze verwijderd worden.

null Beeld

null Beeld

null Beeld

Bron: VTM. Beeld: iStock, Instagram

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden