Déze reclamestunt is bij de politie in het verkeerde keelgat geschoten
Verschillende media, waaronder Nu.nl, 'Hart van Nederland' en RTV Utrecht ontvingen gister een verdacht pakketje van een anonieme afzender. In het pakketje was een apparaatje met cijfertoetsen, een LED-schermpje en wat draden te vinden.
Voor de meeste ontvangers was duidelijk dat het om een reclamestunt ging van een escaperoom. RTV Utrecht vertrouwde het pakketje echter niet en schakelde de politie in. Agenten namen het apparaatje vervolgens mee voor onderzoek.
Verborgen code
Na onderzoek vond de politie het doel van de afzender. ‘’Als de mediabedrijven het stukje elektronica aan een mini-usb-lader zouden stoppen, zouden ze een website te zien krijgen waarop ze een verborgen code zouden kunnen vinden’’, legt het bedrijf uit op zijn website. Het gepuzzel met codes moest uitkomen op een uitnodiging.
— (@rtvutrecht) 23 augustus 2017
Angst aanjagen
De politie vond de reclamestunt echter ‘niet de juiste manier om een marketingactie te voeren’, aldus een woordvoerder. ‘’Zeker niet in deze tijd. We hebben contact gehad met het bedrijf om dat duidelijk te maken. Je kunt mensen hier angst mee aanjagen.''
Een escaperoom is een ruimte waarin mensen zich voor de lol laten opsluiten. Ontsnappen kan door puzzels op te lossen.
Iedere dag (gratis!) de best gelezen berichten van Libelle Daily in je mailbox? Meld je aan voor de Daily Update!
Bekijk ook deze video:
Bron: AD.nl. Beeld: Twitter