null Beeld

Diane: ‘Eén belletje naar mijn verzekering en ik was geholpen’

Niets vervelender dan lang wachten op een operatie. Daar kan Diane (44) over meepraten, die door een gescheurde pees in haar duim compleet onthand was. Handig om te weten dus wat je kunt doen om dat te versnellen.  

onze Commerciële Redactie

Libelle samen met VGZ

Diane (foto) bracht haar dochter naar school, en toen gebeurde het: ze maakte een verkeerde beweging tijdens het schakelen en hoorde ineens ‘knak’. “Mijn duimpees bleek gescheurd, heel pijnlijk. Ik kon hem niet meer recht krijgen. Hij werd gespalkt, maar de pijn bleef. Uiteindelijk moest ik geopereerd worden. Alleen, in het ziekenhuis bij mij in de buurt kon ik pas na tien weken terecht. Dat was geen optie, want ik kon mijn rechterhand al weken nauwelijks meer gebruiken. En met twee kleine kinderen is dat geen doen.”

Snel geholpen

Op internet vond Diane informatie over wachtlijstbemiddeling. Na een telefoontje met haar zorgverzekeraar VGZ ging het ineens heel snel: de volgende dag werd ze al teruggebeld door een zorgadviseur met de mededeling dat ze naar een kliniek Rotterdam kon. “Tien dagen later lag ik onder het mes. Wat een opluchting.”

Goed om te weten

* Je kunt wachtlijstbemiddeling gratis aanvragen via je zorgadviseur

* Dat doen elk jaar 15.000 VGZ-verzekerden

* Je wordt er in zeven van de tien gevallen sneller door geholpen

* Je krijgt een consult, onderzoek, behandeling of operatie van dezelfde goede kwaliteit

* Een wachttijd is te lang als deze buiten de Treeknorm valt. Ook bij een kortere wachttijd kun je gebruik maken van wachtlijstbemiddeling

Diane zien? Bekijk dan het filmpje waarin ze over haar ervaring met VGZ vertelt.

null Beeld
Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden