null Beeld

Dit zijn de 3 irritantste reclames van 2015

Reclamemakers hebben één doel: zorgen dat jij hun boodschap onthoudt. En dat kan met een ontroerende of hilarische reclame, maar ook door simpelweg een irritant spotje te maken. En voor die laatste categorie is de Loden Leeuw in het leven geroepen.

De twijfelachtige eer ging dit jaar naar reisorganisatie TUI Nederland. De reclame Ontdek wat TUI met je doet wekte volgens de organisator van de Loden Leeuw-verkiezing, het AVROTROS-programma Radar, de meeste irritaties op. TUI kreeg 26% van de stemmen.

De TUI-reclame:

Simpelweg stom

Een nipte ‘overwinning’ voor TUI, want brillenwinkel Specsavers kreeg 25% van de stemmen en 24% van de stemmers ging voor de spotjes van telefoonmaatschappij Simpel.

LEES OOK: DIT IS DE MEEST ONTROERENDE KERST-COMMERCIAL VAN DIT JAAR

De Bingo-reclame van Specsavers:

Gerard Joling in de Simpel-reclame:

LEES OOK: DIT IS DE ALLERBESTE RECLAME OOIT

Irritante BN'er

Theatermaker en actrice Adelheid Roosen won de Loden Leeuw voor de irritantste BN’er in haar reclamespotje voor uitvaartmaatschappij Yarden. En ze won hem met glans, want Roosen kreeg maar liefst 46% van de stemmen. Arie Boomsma kreeg 22% van de stemmen voor zijn rol in de commercial voor Holy Soda.

Adelheid Roosen voor Yarden:

Arie promoot Holy Soda:

Wat vind jij de irritantste reclame van het afgelopen jaar? Reageer hieronder!

Bron: NOS, Radar TV. Beeld: iStock, Zie.nl

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden