Hilarisch: dít is de slechtste slogan van 2022
Dit jaar vond de Slechte slogan van het jaar-verkiezing voor de elfde keer plaats. Van 1 tot en met 8 december kon er gestemd worden op 10 door de jury genomineerde slogans. Nu is de winnaar bekend.
De winnaar is: “Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt”. Het Kruispunt is een kliniek voor bekkenproblemen.
Slechtste slogan van 2022
De slogan kreeg 1.435 van de totaal 8.613 stemmen. Het was een close call, want de nummer 2 kreeg 1.407 stemmen. Dat is de slogan “Voetschimmel? Steek je middelteen op!” van Mycosan. Op de derde plek kwam “Er vis er een jarig hoera hoera!”, van visspeciaalzaak Van Vis met 1.077 stemmen.
Zo ziet de hele top 10 eruit (inclusief aantal stemmen):
- Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt. (Het Kruispunt) 1.435
- Voetschimmel? Steek je middelteen op! (Mycosan) 1.407
- Er vis er een jarig hoera hoera! (visspeciaalzaak Van Vis) 1.077
- Ziet air fry uit, hè?! (Beyerlander) 980
- Hopsaté naar De Beren (De Beren) 721
- Met het hakken op de steen, gaan de dagen vrolijk heen! (Bruinstroop Natuursteen) 700
- Vendrig werkt verfrissig (Vendrig) 675
- Word E-lecterrific (Cortina) 603
- Kanjer ons maar weer lekker mee op pad! (Kanjers) 554
- Wie Te Pas kent zoekt niet. Wie zoekt kent Te Pas niet. (Café Te Pas) 461
Winnaar heeft serieuze boodschap
Het Kruispunt laat weten dat ze goed nagedacht hebben over hun slogan. Het is een multidisciplinair zorgcentrum voor mensen met bekkenproblematiek, zoals bekkenbodemproblemen, buikpijnklachten en onderrugklachten die veroorzaakt kunnen worden vanuit de bekken. Volgens Het Kruispunt praten mensen liever niet over dit soort problemen. Met deze slogan wil het zorgcentrum het onderwerp uit de taboesfeer halen en bespreekbaar maken.
Eerdere winnaars
Vorig jaar won de slogan “Mijn ballen wegen 130 gram!!” van een vleesbezorgbedrijf. Eerder vielen de slogans “Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin”, “Een timmer timmert, een tandarts boort… maar wij zitten lekker in Velsen-Noord” en “Zit je haircut” in de prijzen.
Nog meer lachen? Deze dame weet blijkbaar niet hoe de loopband op Schiphol werkt… Zo duurt de wandeling naar de gate wel héél lang:
Bron: Slogan Verkiezing