null Beeld

Hoe ruik jij op je best?

VrouwOnline.nl

Geuren doen meer met je dan je denkt.

Wist je dat geur heel veel met je doet? Waarschijnlijk wel, toch? Het overkomt iedereen wel eens: Je ruikt iets, waardoor je je meteen iets herinnert dat met die geur te maken heeft. En vaak roept deze herinnering ook nog een gevoel of een emotie bij je op. Stel dat je op een grauwe herfstdag een fles zonnebrandcrème opendraait, dan zit je meteen weer op het strand, in de zon. Je voelt je bijna net zo lekker ontspannen als toen tijdens je vakantie. Of je ruikt hoe iemand in de straat z’n barbecue aansteekt. Bijna meteen voel je weer die heerlijke loomheid en gezelligheid van die barbecue die jij met je vrienden had, lekker keuvelen en eten onder het genot van een glaasje rosé.

Onbewust stimuleren

Dit zijn wat voorbeelden van hoe geuren herinneringen en emoties kunnen oproepen. Maar geuren kunnen je ook onbewust stimuleren. Wist je bijvoorbeeld dat de aantrekkingskracht die een man op je heeft, ook voor een groot deel met z’n geur te maken heeft? Een man kan nog zo knap of welbespraakt zijn, als zijn geur bij jou niet de juiste snaar raakt, heeft hij pech gehad.

Ook op andere gebieden kunnen geuren je prestaties beïnvloeden: Een vleugje citroengeur op je werk stimuleert je creativiteit. Van oranjebloesem, grapefruit en bergamot word je vrolijk en fris en van lavendel kom je tot rust.

Verkwikkende geuren

Als je dit allemaal weet, is het dan niet vreemd dat je eigenlijk maar heel weinig gebruik maakt van de verschillende eigenschappen van geuren? Stel dat je morgenochtend vroeg moet opstaan omdat je een drukke dag op je werk hebt, maar je bent nog zo moe… Het zou toch wat fijn zijn als je dan producten kunt gebruiken met verkwikkende geuren. Of een ander scenario: Stel dat je dit weekend gaat stappen en je wilt er superverleidelijk uitzien? Dan kun je, naast je mooie kleren en make-up, er ook voor zorgen dat je verleidelijk ruikt.

Gevoel of emotie

Omdat geuren in het dagelijkse leven steeds belangrijker worden, is er al een aantal fabrikanten op deze trend ingesprongen. Een voorbeeld hiervan is 8x4 deodorant. Hun range bestaat uit een aantal slim gekozen geuren, die elk een ander gevoel of emotie teweeg brengen.

Mild & Soft

Als je een oppeppertje nodig hebt voor die drukke dag op je werk, zou je de Mild & Soft kunnen gebruiken. Deze geur is heerlijk prikkelend en stimulerend door de frisse bloementonen, gecombineerd met citrus en andere zoete, fruitige tonen.

Modern Charme

Wil je wat zakelijker voor de dag komen, dan is de Modern Charme heel geschikt voor je. Deze geur combineert onder andere vrouwelijke bloemengeuren, met de wat stoerdere hout- en balsamiconoten.

Soft Kiss

Ben je van plan om te gaan sporten, maar heb je een duwtje in je rug nodig om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan? Dan kun je de stimulerende geur Soft Kiss goed gebruiken. Deze geur bestaat uit bloemen- en fruittonen, gecombineerd met frisse buitenlucht en aquatische tonen. Kortom: alles wat je nodig hebt om je lekker sportief te voelen.

Double Comfort

Sta je je klaar te maken voor een avondje uit met vrienden of met een date? Dan kun je je outfit aanvullen met de geur van Double Comfort: Dankzij de verleidelijke geur van groene muskus, in combinatie met vrouwelijke bloementonen en exotische oriëntaalse geuren, ben je op en top klaar voor deze leuke avond.

Satin Feeling

En wordt het tijd voor een superverleiding? Dan gebruik je Satin Feeling: Een sexy geur, met verleidelijke oriëntaalse tonen, gecombineerd met muskus en bloemengeuren.

Ook nog leuk om te weten: Al deze geuren zijn geïnspireerd op bekende parfums, waardoor je hoe dan ook altijd heerlijk ruikt.

Mail & Win!

Wil jij deze geuren winnen en een jaar lang effectief beschermd zijn tegen lichaamsgeur? Doe dan mee aan onze Mail & Win!

Eerder verschenen op VrouwOnline

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden