null Beeld

Kijkers van nieuwe docu met Nick en Simon hebben dít als verbeterpunt

Donderdagavond scoorde het nieuwe programma van Nick en Simon maar liefst 1,3 miljoen kijkers. De documentaire waarin het zangersduo met vriend Kees Tol in de voetsporen treden van hun idolen Simon & Garfunkel valt dus behoorlijk in de smaak. Toch hebben de kijkers 1 dringend verzoek.

Eva Breda

Het programma wist bij de 2e aflevering ruim 300.000 meer kijkers te trekken dan vorige week. Daarmee versloeg het deze week primetime programma's zoals Beau en Chantal komt werken. Wel kwam het programma van Nick en Simon direct na de NOS-uitzending van Coronavirus: feiten en fabels. Mogelijk zijn er kijkers van dit programma blijven hangen voor de documentaire van de zangers.

New York

Hoe dan ook wist Nick, Simon & Kees: Homeward bound een boel kijkers te trekken. In de documentaire reizen de Volendammers af naar New York. Daar dompelen ze zich onder in het leven van hun grote muzikale inspiratiebronnen: Simon & Garfunkel. Ze gaan naar plekken waar de zangers zijn geweest en spreken mensen die met de mannen hebben samengewerkt in het verleden.

"Heerlijke tv"

De kijkers zijn lyrisch over het programma. Twitter stroomde tijdens de aflevering van donderdagavond vol met complimenten voor de goedlachse mannen van het programma. "Wat een heerlijke tv", schrijft een kijker op Twitter. "Los, luchtig, vol humor maar tegelijkertijd ook gedreven en geïnteresseerd".

Verbeterpunt

Toch zijn er ook fans die graag 1 ding anders zouden willen zien. Volgens veel kijkers is het programma namelijk gewoon veel te kort. De kijkers geven online veelvuldig aan graag meer van het programma te willen zien. "De aflevering was weer veel te kort", schrijft een Twitteraar. "Het mag 45 uur duren in plaats van 45 minuten", vindt een andere kijker. Ook geven veel kijkers aan dat ze graag meer vooruit zouden willen kijken. Volgens de kijkers vliegen de afleveringen namelijk zo voorbij.

De mooiste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Bron: AD, Twitter. Beeld: Avrotros.

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden