null Beeld

Mode-icoon (94) straalt in nieuwe reclamecampagne

Leeftijd is maar een getal, wordt weleens gezegd. Iris Apfel: een icoon in de modewereld, heeft op 94-jarige leeftijd een nieuwe klus binnengesleept. 

De campagne van het Australische merk Blue Illusion heet Ageless en is in de winter van 2015 in gang gezet. In een serie van 3 video's, die zijn gemaakt voor het lenteseizoen, praat de vrouw over accessoires, spijkerstof en hoe zij op haar leeftijd haar stijl behoudt.

Gewoon zelf doen

Iris werd bekend doordat ze kleren ontwierp. In de nieuwe video's laat ze weten: "Kleren die in de mode zijn kun je kopen, maar stijl moet je zelf ontwikkelen." En ook over haar werkzaamheden is ze vrij duidelijk: "Als iets me niet leuk lijkt om te doen, doe ik het niet. Zo simpel is het."

Blij

Oprichter van het merk Blue Illusion, Donna, laat weten dat ze erg blij is met haar nieuwe icoon: "Iris zorgt er voor dat het vanzelfsprekend wordt je leeftijd te accepteren en te omhelzen. Voor haar geldt eigenlijk: hoe hoger hoe beter. Haar zelfvertrouwen is overweldigend en elegant tegelijk."

Bron: AD. Beeld: YouTube

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden