null Beeld

Olcay Gulsen openhartig over depressie: “Het was een verschrikkelijk leeg bestaan”

Met haar kledingmerk Supertrash stond Olcay Gulsen jarenlang aan de top, maar toch was ze in die periode helemaal niet gelukkig. In een interview met Beau Monde vertelt de presentatrice openhartig over deze moeilijke periode in haar leven, maar ook over het geluk dat ze inmiddels gevonden heeft.

Erandi Godinez

Hoewel het kledingmerk van Olcay 12 jaar lang hartstikke goed liep, ging haar privéleven in die periode niet bepaald over rozen.

Effect op dagelijks leven

De presentatrice kijkt dan ook met gemengde gevoelens terug op die tijd. “Ik denk dat iedereen wel dingen meemaakt in het leven, daar later op terugkijkt en op zoek gaat naar antwoorden. Heel lang dacht ik dat alles wat er was gebeurd, niet zoveel effect had op mijn dagelijks leven, maar dat is natuurlijk niet zo”, vertelt ze.

Blokkade door vader

“Het was een interessante reis om terug te blikken. Op de relatie met mijn vader bijvoorbeeld. Ik was nooit echt boos op hem, maar mijn gewelddadige jeugd gaf me wel een blokkade. Ik kon geen echte relaties aangaan en had last van vertrouwens-issues. Het was een heel proces om te kunnen zijn wie ik echt ben”, aldus Olcay.

‘Leeg bestaan’

Dat Olcay in haar succesvolle periode met Supertrash totaal niet gelukkig was, wijt ze aan zichzelf. “Ik heb in die tijd geleerd dat je geen groot succes hoeft te hebben om gelukkig te zijn. In de jaren dat ik succesvol was, voelde ik me vooral eenzaam. Scoren was voor mij belangrijk en geloof mij, daar krijg je een verschrikkelijk leeg bestaan van. Grappig genoeg vind ik mezelf op dit moment veel succesvoller.”

Iedere dag de best gelezen berichten van Libelle in je mailbox? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Bron: Beaumonde. Beeld: ANP

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden