null Beeld Getty Images/iStockphoto
Beeld Getty Images/iStockphoto

Platte buik in 24 uur? Met dit voedingsschema kan het!

Natuurlijk kun je ‘s nachts – helaas – geen sixpack kweken, maar wat je wel kunt doen, is het opgeblazen gevoel in je buik verminderen. Wat je daarvoor moet doen? Strategisch eten.

Vera JansenGetty Images/iStockphoto

En daar heb je zelfs geen vijf verschillende superfoods voor nodig.

Ontbijt: havermout met bessen en twee lepeltjes pindakaas OF een hardgekookt ei met bessen. Havermout zit vol met vezels en bevat maar weinig toegevoegde suikers. Zo is het een goed alternatief voor ontbijtgranen en muesli. Pindakaas bevat dan weer gezonde vetten en zorgt ervoor dat je niet meteen weer honger hebt. Ook bessen bevatten veel vezels en water.

Snack: ongezouten noten en een mandarijn OF selderij met pindakaasdip. Beide opties voorzien je van vezels, proteïnen, gezonde vetten en water. Zo krijg je wel een voldaan gevoel, maar ziet je buik er niet opgeblazen uit.

Lunch: een salade met komkommer, kerstomaten, wortelen, een halve avocado en een hardgekookt ei. Een goede combinatie van proteïnen, gezonde vetten en verschillende groenten. De groenten zorgen ook hier voor een voldaan gevoel. Kies wel voor een lightdressing. Eventueel kan je nog wat citroen en zonnebloemzaadjes toevoegen als extra touch.

Tussendoortjes: komkommer, paprika of radijsjes.

Diner: gegrilde zalm met geroosterde groenten of spinazie. Zalm is een vette maar gezonde vis. Zo heb je niet meteen weer honger en vlieg je niet meteen na je maaltijd richting snoepkast. Drink water bij het avondeten, daarmee voorkom je een opgeblazen gevoel in je buik.

De leukste artikelen van Libelle Daily in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan op Libelle.nl/nieuwsbrief.

Bron: Flair.be. Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden