null Beeld

Rolo is gekozen tot de allerbeste reclame ooit

"Nanananana. Bedenk goed wat je met je laatste..." Ook jij kunt die zin moeiteloos afmaken, nietwaar? Deze reclame van het snoep Rolo uit 1996 is woensdag verkozen tot de winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden.

Tessa Heinhuis

We zien ook gelijk de reclame voor zich waarbij een jongetje een olifant plaagt en deze olifant jaren later wraak neemt door hem - inmiddels een volwassen man - met zijn slurf een flinke mep te geven.

Er kan er maar 1 winnen

De vakjury nomineerde 12 reclame's en ook het publiek mocht meebeslissen. Maar dit is uiteindelijk bekroond tot de állerleukste en beste. De Ster, die dit jaar 50 jaar bestaat, komt met deze prijs voor de populairste tv-reclame die het meest in ons geheugen is blijven hangen. Deze reclames zijn volgens de jury "bepalend voor een tijdperk''.

Ook om te lachen

De andere genomineerden waren: Bommetje (Melkunie, 1997); Der Rudi (Heineken, 2002), Goeiemoggel (KPN, 2007); Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989); Lekker lang bellen (Telfort, 2012); Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983); Petje Pitamientje (Calvé, 1985); Pietertje (Calvé, 2010); Stoplicht (Fruit Joy, 1996); Walk-in-fridge (Heineken, 2009) en Zwanen (KLM, 1995).

Bron: ANP. Beeld: Zie.nl

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden