null Beeld

Vijf sauna-tips

VrouwOnline.nl

Van een bezoekje aan de sauna kun je zo opkappen, zeker in deze donkere wintermaanden.

Van een bezoekje aan de sauna kun je zo opknappen, zeker in deze donkere wintermaanden. Vrouwonline geeft je vijf sauna-tips.

1. Boven beginnen

Begin een saunagang op de bovenste zit of ligbank.

2. Voldoende drinken

Tijdens je sauna-bezoek verlies je veel vocht, belangrijk om je vochtgehalte op peil te houden. Drink dus voldoende.


3. Neem de tijd

Ga nooit te gehaast in de sauna, neem er de tijd voor.4. Eindig laag

Ga voordat je de sauna verlaat nog even op het laagste niveau zitten, oftewel de laagste bank.

5. Zorg voor voldoende afkoeling

Realiseer je dat je huid een isolator is. Belangrijk is om af te koelen (tien tot vijftien minuten) na je sauna-bezoek. Pas als je goed afgekoeld bent, ontstaat het 'verkwikkende saunagevoel'.

Kijk voor meer tips op Supersauna.nl.

Wil je weten wat de beste welnesscentra van 2013 zijn? Kijk dan op NU.nl.

Eerder verschenen op VrouwOnline

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden