null Beeld

Viva mamma! Bij Dolce&Gabbana is het iedere dag Moederdag

Het Italiaanse ontwerpersduo Dolce&Gabbana gaf afgelopen weekend een modeshow die helemaal in het teken stond van La Mamma. Ze stuurden modellen met hun eigen kinderen de catwalk op, wat een gezellige chaos opleverde. 

Susan Dalstra

De bonte stoet aan modellen met baby’s, peuters en kleuters kon rekenen op een hoop "ooh’s" en "aah’s" op van het anders zo onbewogen modepubliek. De modellen paradeerden over de catwalk in jurken met kindertekeningen, teksten als ‘I love mamma’ en weelderige rozen.

Diamanten

Het letterlijke kopstuk van de show was een koptelefoon die was ingelegd met diamanten (wel zo praktisch in het geval van blèrende kinderen). En dat alles op de hit Mama (I love you) van The Spice Girls – voor het geval de boodschap nog niet duidelijk genoeg was.

null Beeld

Hart van de familie

Domenico Dolce en Stefano Gabbana stalen met de show in ieder geval alle aanwezige moederharten. De ontwerpers willen moeders in het zonnetje zetten, omdat die naar eigen zeggen ‘het hart van de familie’ zijn. Grappig weetje: de tekeningen op de kleding zijn gemaakt door Dolce&Gabbana’s eigen neefjes en nichtjes.

Peuter

Familie lijkt ook in de modewereld steeds belangrijker te worden. In 2010 stal het mannelijke model Brad Kroenig de show met zijn zoontje Hudson. Ze liepen samen de show van Chanel. De peuter was zo'n succes dat hij vier jaar later nog een keer mee mocht lopen, maar dan aan de hand van topmodel Cara Delevingne. Overigens is Hudson niet alleen gekozen vanwege zijn schattige uiterlijk, maar ook omdat hij het petekind is van Chanel-ontwerper Karl Lagerfeld. Daarnaast wordt de zo gewilde front row steeds vaker bezet door peuters die hun moeder vergezellen naar de shows.

null Beeld

La festa della donna

De show van Dolce & Gabbana is alvast een aanloopje naar Moederdag. Die valt in Italië net als in Nederland op de tweede zondag van mei. De Italianen denken echter ook aan alle vrouwen zonder bambini. Op 8 maart vieren ze daar La festa della donna, wat veel grootser gevierd wordt dan de Nationale Vrouwendag die we in Nederland hebben. Mannen geven die dag alle vrouwen – van moeder tot geliefde, dochter en collega – een mimosabloem cadeau. Veel restaurants hebben die dag een speciaal vrouwenmenu en door het hele land zijn er kleinschalige markten en festivals. Worden wij Libella's heel blij van!

Bekijk hier de ode van Dolce&Gabbana aan alle moeders:

Bron: Style.com. Beeld: ANP Foto

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden