Zo zien campagnes eruit zónder topmodellen
Wat blijft er over van die gelikte campagnes als er geen topmodel voor de camera staat, maar een gewoon mens? De Franse styliste Nathalie Croquet probeerde het zelf uit.
De styliste kroop in de huid van Kate Moss, Edie Campbell en andere beroemde modellen in campagnes voor toonaangevende merken. Haar kapsel, make-up, kleding en belichting bleef steeds hetzelfde als in de oorspronkelijke campagne. Toch is het eindresultaat anders. En misschien zelfs wel leuker.
“Vrouwen, de consumptie-maatschappij, retoucheren, cosmetica, ouder worden, schoonheid – het zijn allemaal woorden die te binnen schieten als je naar deze foto’s kijkt,” zegt de styliste tegen Buzzfeed, “maar eigenlijk zouden deze dingen eens kritisch onder de loep genomen moeten worden."
Lachen mag best
Volgens Croquet zouden we het leven best wat spiritueler mogen benaderen en, als het even kan, zelfs met een beetje humor. Zelf zet ze gráág de eerste stap. "Ook al zet ik mezelf er wel een beetje mee voor gek.”
BEKIJK OOK DEZE VIDEO:
'Plusmodel' Iskra Lawrence vertelt openhartig over de bizarre modellenwereld:
LEES OOK:
- Waar of niet? Dit model beweert dat ze 45 jaar is
- Niet te geloven: man verliest 90 kilo en ziet er nu uit als een fitnessmodel
- Dat gaat de goede kant op: lingeriemerk Modibodi weigert modellen te photoshoppen
Bron: BoredPanda. Beeld: NathalieCroquet