Hoe lang moet je sporten om één handje chips te verbranden? Beeld Getty Images
Hoe lang moet je sporten om één handje chips te verbranden?Beeld Getty Images

Hoelang moet je sporten om één handje chips te verbranden?

Als je eenmaal een zak chips opentrekt, moet je wel heel sterk zijn om 'm na een paar handjes weer terug in de kast te leggen. Maar wat krijg je eigenlijk binnen als je begint te snacken?

Ongezond of niet, een handje (oké een paar handjes) chips is en blijft een heerlijke snack. Als je die zak opentrekt, moet je er ook gewoon (zonder schuldgevoel!) van genieten. Toch benieuwd hoeveel handjes chips je verbrandt als je de volgende dag de sportschoenen weer aantrekt? Het verschilt natuurlijk per sport hoelang je erover doet om één handje chips te verbranden.

Verschillende sporten

Gemiddeld bevat een handje chips zo'n 50 calorieën en zo snel verbrand je dat weer met jouw sport (als we uitgaan van iemand met een gewicht van 70 kilo):

  • Baantjes zwemmen: 4,25 minuten
  • Fietsen (16 km/u): 7,1 minuten
  • Lichte work-out: 12 minuten
  • Hardlopen (8 km/u): 5,3 minuten
  • Paardrijden: 12,2 minuten
  • Skeeleren: 3,55 minuten
  • Squash: 3,55 minuten
  • Yoga/pilates: 10,6 minuten
  • Tennis: 6 minuten
  • Voetbal: 4,7 minuten
  • Wandelen (4,8 km/u): 12,9 minuten

BEKIJK OOK: Dit doe je bij pijn aan je scheenbeen tijdens het wandelen:

Bron: Fit.nl

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden