Ontvang wekelijks de e-column van Manon (dochter Anne-Wil)

Zoek binnen:

3x broodje gezond (maar dan anders)

Nog geen inspiratie voor de lunch (of een tussendoortje)? Een broodje gezond is altijd goed en niet ingewikkeld om te maken. Hier vind je 3 originele recepten. Probeer ze snel uit!

Met pompoen
Bereidingstijd: 5 min. KCAL 185
Voor 1 persoon
100 g pompoen, in blokjes & gekookt • mespunt komijnzaadjes • ½ el tahin • 1 snee desembrood, geroosterd • klein stukje rauwe pompoen • pluk tuinkers

Advertentie

Pureer de pompoen met het komijnzaad en de tahin tot een grove puree. Breng op smaak met zout en peper. Bestrijk het brood hiermee en schaaf er wat plakjes rauwe pompoen op. Garneer met tuinkers en eventueel wat pistachenootjes.

Met biet
Bereidingstijd: 5 min. KCAL 399
Voor 1 persoon
1 gekookte biet • 3 walnoten, grof gehakt • 1 tl komijnzaadjes • 1 tl sinaasappelschil • 1 el olijfolie extra vergine • 2 el hüttenkäse • 1 snee zuurdesem brood, geroosterd • 1 el (bieten)kiemen

Pureer het bietje met de walnoot, komijn, sinaasappelschil en olijfolie tot een spread. Breng op smaak met peper en zout. Bestrijk het brood met de hüttenkäse en schep de bietenpuree erop. Garneer met de kiemen.

Met bloemkool
Bereidingstijd: 10 min. KCAL 296
Voor 1 persoon
100 g bloemkool, in kleine roosjes • 1 el olijfolie • ½ el rozemarijn • 1 snee zuurdesembrood, geroosterd • 2 el ricotta • 3 taggiasche olijven, gehalveerd • 4 kerstomaatjes

Roerbak de bloemkool in de olijfolie met de rozemarijn in 5 minuten knapperig. Breng op smaak met peper en zout. Bestrijk het brood met de ricotta en schep hierop de bloemkool. Garneer met de olijven en tomaatjes.

Tekst: Jacqueline Petrowski. Fotografie: Erik van Lokven. Productie & styling: Cyn Ferdinandus

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien