Anonymous woman's hand with a mobile phone in it (blank screen, copy space). Beeld Getty Images
Anonymous woman's hand with a mobile phone in it (blank screen, copy space).Beeld Getty Images

5 apps die je kunnen helpen bij je nachtrust

Kom je slecht in slaap? Deze 5 apps zeggen je aan een betere nachtrust te kunnen helpen. Dus pak je telefoon er maar snel bij!

Weltrusten

Pillow (iOS)

iPhone-eigenaren opgelet: de app Pillow monitort je slaap via je iPhone of Apple Watch. Pillow meet je slaap via de bewegingen van je lichaam en de geluiden die je maakt. In de ochtend krijg je een grafiek van je nachtrust en je kunt een wekker instellen die je op het beste moment wekt. De app is gratis, maar voor de premium-versie betaal je vier euro per maand of dertig euro per jaar.

Calm (Android & iOS)

Calm is een app met muziek en korte audioverhalen die je helpt bij een goede nachtrust. De verhalen kun je laten voorlezen door beroemdheden zoals Matthew McConaughey. Je vindt in de app ook ademhalingsoefeningen, strekoefeningen, meditatieoefeningen en je kunt mindfulness-reminders instellen. Het nadeel? De app is een week gratis te gebruiken en kost daarna bijna zestig euro per jaar.

Headspace (Android & iOS)

Voor veel mensen helpt het om te mediteren voor het slapengaan. De wereldberoemde app Headspace is daar perfect voor. Hier kun je verschillende trainingen volgen die allemaal in het teken staan van mediteren en ademhaling. Headspace is de eerste drie maanden gratis en daarna betaal je tien euro per maand voor het goedkoopste abonnement. Ook op Netflix vind je verschillende Headspace-series waaronder Headspace guide to sleep.

Twilight (Android)

De app Twilight zorgt ervoor dat het scherm van je smartphone minder blauw wordt voor het slapengaan. Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken dat het felle blauwe licht een negatieve invloed heeft op je slaapgedrag. Deze gratis app filtert dat licht en hoe later het wordt, hoe meer het blauwe licht afneemt.

Sleep Cycle (Android & iOS)

Sleep Cycle analyseert je slaapritme en kiest op basis daarvan het beste moment om je wekker af te laten gaan. In de app voer je een periode van een half uur in voor wanneer je ’s ochtends wilt opstaan in plaats van een exact tijdstip. Het enige wat je ’s avonds hoeft te doen, is de app openen en je telefoon op een nachtkastje leggen met de microfoon naar je gericht. Sleep Cycle is in principe gratis, maar voor de premium-versie betaal je dertig euro per jaar.

Eva mediteerde een week lang voor het slapengaan:

Bron: AD, Cosmopolitan

Pinterest Beeld Getty Images
PinterestBeeld Getty Images
Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden