Anastasia nu met € 10,- voordeel naar de voorpremières!

Zoek binnen:

Waarom je een kiwi beter mét schil en al kunt opeten

Bij het groene goud denken we misschien in eerste instantie aan de avocado. Maar wat dacht je van de kiwi? Deze groene vrucht in het bruinharige jasje is één van de allergezondste in zijn soort.

En het blijkt dat niet alleen de vrucht, maar ook zijn jasje bijzonder veel goeds doet voor ons lichaam. Zo bevat de schil van de kiwi veel vezels die heel erg belangrijk zijn voor onze spijsvertering én hebben de vezels ook een gunstig effect op ons cholesterolgehalte (waarmee we dus ook risico op hart- en vaatziekten verlagen), schrijft Gezondheidsnet.

Advertentie

De vrucht vol vitamine B, C en E is ook hét tussendoortje voor de personen die graag wat kilootjes kwijt willen. Want deze vrucht telt (inclusief jasje) maar 57 kilocalorieën per honderd gram. Mocht je een beetje huiverig zijn om de Nieuw-Zeelandse vrucht inclusief schil te verorberen, dan kun je de haartjes er een beetje afborstelen of grondig spoelen.

LEES OOK:

BEKIJK OOK DEZE VIDEO:

[sm-video-embed]

[/sm-video-embed]

 

De leukste artikelen van Libelle Daily in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan op Libelle.nl/nieuwsbrief.

Bron: Gezondheidsnet.nl. Beeld:iStock

 

 

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien