Ontvang wekelijks de e-column van Manon (dochter Anne-Wil)

Zoek binnen:

Zó lig je 's nachts niet wakker na een feestje

Die borrel was hartstikke gezellig, maar je bent toch snel naar huis gegaan omdat je morgen weer vroeg op moet. Eenmaal in bed kun je de slaap echter niet vatten. In je hoofd herhaal je keer op keer de gesprekken die je voerde en hoor je rinkelende glazen, muziek en gelach.

Zucht! Voor je het weet gaat de wekker en heb je het gevoel dat je de hele nacht geen oog hebt dichtgedaan. Hoe je zorgt dat je wél lekker slaapt na een drukke avond? Simpel: blijf nog heel even op en doe een van deze dingen.

Advertentie

1. Zet je telefoon uit 
De dag is voorbij, dus die telefoon heb je voorlopig niet nodig. Zet hem uit of op de niet storen-stand. Je kunt in deze stand instellen dat je wél gebeld kan worden door je naasten, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je een belangrijk telefoontje mist.

2. Nog heel even zitten
Ho, stop, ho! Niet meteen de tv aanzetten. Ga gewoon een half uurtje rustig op de bank zitten met alleen een schemerlampje aan. Te saai? Een ontspannen muziekje opzetten mag.

3. Lief dagboek
Of je nu thuis komt van je werk of de hele avond hebt gefeest: schrijf het van je af. Door al je gedachtes over de avond op papier te zetten, geef je ze een plekje en kom je tot rust.

4. Kopje thee
Trek je pyjama vast aan en trakteer jezelf op een kopje kamille- of pepermuntthee. En ja, dat mag je best in bed opdrinken.

5. Neem een bad
Oók als het middenin de nacht is.

6. Mini yoga-sessie
Vooral de child’s pose is heel geschikt om de spanning van je af te laten glijden. Ga op je knieën zitten en buig je bovenlichaam over de mat. Strek je armen en draai je handpalmen omhoog. Herhaal een paar keer en je zult jezelf snel op een gaap betrappen.

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: Mindbodygreen.com. Beeld: iStock

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien