Holland Zingt Kerst: € 24,95 per kaart >

Zoek binnen:

Neem gerust contact op

We helpen je graag telefonisch verder. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9.00 - 21.00 uur.

Libelle Telefoon
Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur
Home klantenservice

Privacy

Wil je gebruik maken van één van onze diensten en ben je benieuwd hoe wij jouw persoonlijke gegevens gebruiken? Hieronder lees je alles over de Privacy wet en Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Direct contact met Libelle

Telefonisch contact

Direct contact met één van onze medewerkers?

Libelle Telefoon
Bel 088 - 550 01 13
Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

Privacy en Algemene Verordening Gegevensbescherming

Sanoma is verantwoordelijk voor de verwerking van klantgegevens die worden verzameld bij het aangaan van nieuwe abonnementen, de aanschaf van producten en diensten en het bezoek aan onze online kanalen.

Sanoma verzamelt deze gegevens zodat we onze afspraken met onze consumenten en zakelijke relaties kunnen nakomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versturen van magazines of het goed kunnen administreren van abonnementen.

Daarnaast verzamelt Sanoma deze gegevens zodat de content van onze kanalen optimaal is afgestemd op onze consumenten en consumenten relevante aanbiedingen kunnen ontvangen; van Sanoma of van zorgvuldig geselecteerde derden (adverteerders). Hiervoor verzamelt Sanoma o.a. leeftijd, geslacht en interesses en met deze gegevens bouwt Sanoma een profiel op, indien u daar uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt. Denk bijvoorbeeld aan uw profiel op Nu.nl of Linda.tv. Hierdoor hebben consumenten een optimale beleving bij een bezoek of aanschaf van één van de producten van Sanoma.

Heeft u vragen of u wilt meer informatie over dit onderwerp? Lees dan de veel gestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp op deze pagina. Of lees het Privacy- en cookiebeleid van Sanoma.

 

Veelgestelde vragen

1

Voor wie geldt de AVG / GDPR?

Libelle Min
Libelle Plus

De wetgeving geldt voor alle organisaties die een vestiging hebben in de Europese Unie die persoonsgegevens verwerken. Ook geldt de wetgeving voor alle organisaties die persoonsgegevens verwerken van betrokkenen die zich in de Europese Economische Ruimte (landen van de Europese Unie + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) bevinden.

2

Wat is de GDPR / AVG?

Libelle Min
Libelle Plus

GDPR staat voor General Data Protection Regulation en de Nederlandse vertaling hiervan is AVG en dit staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze wetgeving regelt hoe en wanneer organisaties persoonsgegegevens mogen verzamelen, hoe ze deze moeten bewaren en wat ze ermee mogen doen. Deze regels zijn in heel Europa hetzelfde.

3

Wat zijn mijn rechten als consument?

Libelle Min
Libelle Plus

Volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heb je als consument de volgende rechten: (1) Recht op inzage: je hebt als betrokkene het recht op inzage in de verwerking van jouw gegevens. (2) Recht op rectificatie: wanneer jouw persoonsgegevens niet (meer) correct of niet volledig zijn heb je het recht om ze te laten aanpassen of aanvullen. (3) Recht op verwijderen (vergetelheid): je hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten verwijderen. (4) Recht op beperking van de verwerking: in bepaalde gevallen heb je (tijdelijk) recht op beperking van de verwerking. (5) Recht op dataportabiliteit: onder bepaalde omstandigheden heb je het recht om gegevens die je zelf aan een organisatie verstrekt hebt te verkrijgen, zodat jij jouw gegevens kunt overdragen aan een aanbieder van een vergelijkbare dienst. (6) Recht van bezwaar: Je kunt bezwaar maken tegen verwerking van jouw persoonsgegevens op basis van jouw specifieke situatie wanneer een organisatie jouw gegevens verwerkt op grond van een taak van algemeen belang of een gerechtvaardigd bedrijfsbelang. In dat geval zal (opnieuw) een belangenafweging plaatsvinden met inachtneming van jouw specifieke situatie.

4

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik geen abonnement meer heb en geen bezoek breng aan een website van Sanoma?

Libelle Min
Libelle Plus

Sanoma mag jouw gegevens dan maximaal 2 jaar gebruiken voor de doeleinden zoals deze in het Privacy- en cookiebeleid van Sanoma Media Netherlands B.V. staan geformuleerd (bijvoorbeeld marketingdoeleinden). Na 2 jaar verwijdert Sanoma automatisch jouw gegevens.

5

Welke gegevens slaat Sanoma op?

Libelle Min
Libelle Plus

Afhankelijk van de producten en diensten die jij van Sanoma afneemt en gebruikt, kan dat variëren van adresgegevens voor het bezorgen van jouw tijdschrift tot aan gegevens over het gebruik van onze websites en apps. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij jou graag naar het Privacy- en cookiebeleid van Sanoma Media Netherlands B.V.

6

Wat doet Sanoma met mijn gegevens richting derden?

Libelle Min
Libelle Plus

Adresgegevens kunnen worden 'verhuurd' aan derden, tenzij je daar bezwaar tegen hebt gemaakt.
E-mailgegevens verstrekken wij niet aan derden. Wel kunnen wij namens adverteerders een e-mail versturen, maar alleen wanneer je daarvoor vooraf expliciet toestemming gegeven hebt.
Je online bezoek aan onze websites en apps worden geregistreerd door cookies en andere technieken als je deze accepteert. Op die manier kan Sanoma haar websites beter laten werken en verkrijgt Sanoma inzicht in jouw bezoekersgedrag.  Hierdoor kan Sanoma gepersonaliseerde advertenties tonen van haar eigen merken én van derden op de eigen websites en niet-revelante advertenties weglaten. In sommige gevallen worden deze online bezoekersgegevens ook door derden gebruikt. De gegevens worden daarbij niet daadwerkelijk overgedragen aan derden.  Deze derden staan altijd vermeld in de privacy statement.

7

Waarom moet ik een kopie identiteitsbewijs overleggen om recht tot inzage te krijgen?

Libelle Min
Libelle Plus

Sanoma wil er zeker van zijn dat wij jouw gegevens niet aan iemand anders verstrekken. Daarom vragen wij altijd een kopie van jouw identiteitsbewijs.

8

Hoe maak ik een veilige kopie?

Libelle Min
Libelle Plus

Met de KopieID app maak je met je smartphone een veilige kopie van je identiteitsbewijs (ID-bewijs). Let op: enkel afbeeldingen .png, .jpg en .jpeg zijn toegestaan. Je kan de KopieID app downloaden in de Apple App Store, Google Play Store of Windows Phone. De app is een uitgave van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Meer informatie hierover kan je vinden op de website van het ministerie.

9

Waarom moet ik bij een verzoek om mijn gegevens te verwijderen een kopie ID toesturen?

Libelle Min
Libelle Plus

Omdat Sanoma ook zeker wil zijn dat we de gegevens van de juiste persoon verwijderen. Aan de hand van je kopie identiteitsbewijs wordt je identiteit geverifieerd. Vervolgens wordt deze kopie uiteraard ook verwijderd.

10

Wat gebeurt er met mijn kopie-ID?

Libelle Min
Libelle Plus

Aan de hand van je kopie identiteitsbewijs wordt je identiteit geverifieerd. Vervolgens wordt deze kopie verwijderd.

11

Hoe lang duurt het totdat mijn gegevens zijn verwijderd of inzage krijgt?

Libelle Min
Libelle Plus

Sanoma streeft er naar dit altijd zo snel mogelijk te doen, maar sowieso altijd binnen de wettelijke termijn van een maand na ontvangst van het verzoek.

12

Ik heb mijn gegevens per ongeluk laten verwijderen, wat nu?

Libelle Min
Libelle Plus

Indien je hebt verzocht om je gegevens te laten verwijderen, dan heeft Sanoma geen gegevens meer van je. Dat betekent dat je opnieuw je gegevens moet registreren bij Sanoma (bijvoorbeeld voor een abonnement) of  je voorkeuren voor een website of app moet instellen.

13

Wanneer kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Libelle Min
Libelle Plus

Als je geen gebruik meer wenst te maken van onze producten. Je kan gebruik maken van het online formulier om je verzoek in te dienen. In sommige gevallen kan Sanoma echter je gegevens niet verwijderen, bijvoorbeeld als je nog een abonnement hebt lopen of er wettelijke verplichtingen zijn, bijvoorbeeld belastingdienst of het recht op retour. Dan heeft Sanoma je gegevens nodig om respectievelijk het tijdschrift bij je te bezorgen, administratie voor controle beschikbaar te houden en ervoor te zorgen dat Sanoma kan voldoen aan de retourverplichting. Het verwijderen van je gegevens betekent ook dat je voorkeuren op websites en apps verdwijnen.

14

Wat kunnen we wel doen (qua verwijderen) bij actief abonnement?

Libelle Min
Libelle Plus

Sanoma kan de e-mailvoorkeuren aanpassen. je kan een overzicht opvragen via het online formulier (optie recht op inzage) en wanneer je je gegevens hebt ontvangen,  aangeven welke e-mailvoorkeuren je wilt wijzigen. De klantenservice past dit dan voor je aan.
je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat. Als je ervoor kiest om cookies te verwijderen, zal de website mogelijk niet meer optimaal functioneren en kan je van sommige diensten geen gebruik maken, bijvoorbeeld meldingen over specifieke onderwerpen op de app van NU.nl.

15

Wat is het verschil tussen het uitschrijven voor een nieuwsbrief en verwijderen van mijn Sanoma Account / of het verwijderen van overige data?

Libelle Min
Libelle Plus

In iedere nieuwsbrief van Sanoma vind je een optie om je af te melden voor de betreffende nieuwsbrief. Dit is de makkelijkste en snelste manier voor je om je af te melden.
Je kunt cookies (die online bezoek registreren) altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat. Als je ervoor kiest om cookies te verwijderen, zal de website mogelijk niet meer optimaal functioneren en kunt je van sommige diensten geen gebruik maken, bijvoorbeeld meldingen over specifieke onderwerpen op de app van NU.nl.
Indien je wenst om je gegevens volledig te verwijderen, dan kan je het online formulier invullen om je verzoek in te dienen. In sommige gevallen kan Sanoma echter je gegevens niet verwijderen, bijvoorbeeld als je nog een abonnement hebt lopen of er wettelijke verplichtingen zijn, bijvoorbeeld belastingdienst of het recht op retour. Dan heeft Sanoma je gegevens nodig om respectievelijk het tijdschrift bij je te bezorgen, administratie voor controle beschikbaar te houden en ervoor te zorgen dat Sanoma kan voldoen aan de retourverplichting. Het verwijderen van je gegevens betekent ook dat je voorkeuren op websites en apps verdwijnen.

16

Verwijderen: wat zijn de consequenties?

Libelle Min
Libelle Plus

Indien je verzoekt om je gegevens te verwijderen, dan verwijdert Sanoma al je gegevens. Bijvoorbeeld: je maakt van verschillende van onze diensten gebruik met hetzelfde account (bijvoorbeeld NU.nl en Linda.tv), dan kan Sanoma niet alleen de gegevens van één dienst verwijderen. Sanoma verwijdert altijd het gehele account.  De merken waarop dit van toepassing is, zijn:
123tijdschrijft.nl, Ariadne at Home, AutoWeek, Autoweek Classics, Babybox, Bladcadeau, Donald Duck, Donald Duck Junior, Donald Duck Extra, Ducktypen, Duckworld, Eigenhuis & Interieur, FashionChick, FashionChick Girl, Flair, Flow, GTO, goedevraag.nl, hettestpanel.nl, Katrien, KekMama, La Maison Victor, Libelle, Libelle.tv, Libelle zomerweek, Linda., Linda.tv, magazine.nl, Margriet, Margriet Winterfair, Musical & Theater club, Myhome Shopping, Nouveau, Nu.nl, Nu Sport, Ouders van Nu, proefabonnementen.nl, Sanoma, Schoolbank, Scoupy, Share a Perfect Day, Startpagina, Story, Stijlvol Wonen, Styletoday, tijdschrift.nl, Tina, Tina festival, Tjox, TotaalTV, Veronica Magazine, Viva, Viva Mama, vtwonen, vt wonen en designbeurs, Wonen Landelijke Stijl, ZoZitDat, Zwangerbox.

17

Ik wil mij uitschrijven voor de nieuwsbrief, doe ik dat op deze manier?

Libelle Min
Libelle Plus

Nee. In iedere nieuwsbrief van Sanoma vind je een optie om je af te melden voor de betreffende nieuwsbrief. Dit is de makkelijkste en snelste manier voor je om je af te melden.

Direct contact Libelle
Direct contact met één van onze medewerkers? Libelle Telefoon Bel 088 - 550 01 13 Bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

Zo neem je contact met ons op

Kwaliteit klantenservice