Cadeautip: 4-delige My-Jewellery sieradenset voor € 39,95

Zoek binnen:

Déze 4 dingen kun je beter niet gelijk na het sporten doen

Het liefst plof je na een intensieve work-out natuurlijk meteen op de bank. Toch kun je dat én nog 3 andere dingen beter niet gelijk na het sporten doen.

We hebben ze voor je op een rijtje gezet.

Advertentie

1. Je sportkleding aanhouden
Het is niet slim om je sportkleding nog een lange tijd aan te houden als je eenmaal thuis bent. Waarom niet? Door het sporten ben je gaan zweten, waardoor je oksels en rug nat zijn geworden. Als je eenmaal weer op adem bent, krijg je het door de natte plekken in je sportkleding koud en loop je veel makkelijker een verkoudheid op. Je kunt je daarom het beste gelijk even omkleden.

2. Gelijk na je work-out eten
De meeste mensen sporten vlak voor het eten, zodat ze tijdens de training geen last hebben van een volle buik. Maar ook al heb je nog zo’n honger gekregen van het sporten, je kunt beter niet gelijk gaan eten als je thuiskomt. Je kunt het beste zo’n 20 tot 30 minuten wachten. Blijf in die periode goed drinken om jezelf te hydrateren.

3. Bij thuiskomst direct op de bank ploffen
Het liefst plof je als je thuiskomt na het sporten gelijk op de bank, maar dit is eigenlijk helemaal niet goed voor je herstel. Het is dan ook het beste om na een intensieve training je lichaam licht aan te blijven spannen. Dus blijf lekker lopen en ga pas na een uur op de bank liggen.

4. Zwaar werk verrichten
Je spieren zijn hartstikke moe na al die inspanning. Helemaal als je van tevoren weinig hebt gegeten en gedronken. Gun je spieren wat rust na het sporten en doe alles rustig aan.

Deze sporten zijn (extra) leuk als je 50+ bent:

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: Marie Claire. Beeld: iStock

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien