Dagelijks puzzelen voor slechts € 2,99 per maand >

Zoek binnen:

Vaak hoofdpijn? Laat deze voedingsmiddelen dan links liggen

Heb je geregeld last van hoofdpijn of migraine, maar weet je niet goed hoe dit komt? Wellicht heeft je voedingspatroon er iets mee te maken. Er is namelijk een aantal voedingsmiddelen die hoofdpijn kunnen veroorzaken, zegt orthomoleculair voedingsexpert  Vivian Reijs.

Hoofdpijn kan onder andere ook veroorzaakt worden door te weinig drinken, een griep, ontsteking of verkrampte (nek)spieren.

Advertentie

Hoofdpijn veroorzakende voeding
Sommige voeding kan zeker invloed hebben op hoofdpijn. Bepaalde producten zijn namelijk zwaarder te verdragen voor je lichaam, wat tot een overbelaste lever kan zorgen. En dit kan ervoor zorgen dat er gifstoffen vrijkomen in je lichaam, met hoofdpijn als gevolg. Deze voeding valt daar onder:

  • Suiker
  • Chocolade
  • Noten
  • Koffie
  • Sojasaus (vooral de gezoete vorm)
  • Augurken
  • Haring
  • Gerookte zalm
  • Gerookte makreel
  • Varkensvlees

Hoofdpijn verlichtende voeding
Terwijl je sommige voeding dus beter tijdelijk kunt mijden als je vaak last van hoofdpijn hebt, is er gelukkig ook een lange lijst aan voedingsmiddelen die je juist wél kunt eten. Onderstaande dingen kan jouw hoofdpijn namelijk flink verminderen, al helemaal wanneer je ook veel groene thee of kamillethee drinkt.

  • Ansjovis, sardientjes, heilbot, makreel en zalm
  • Kip, kalkoen, konijn en rundvlees
  • Eieren
  • Taugé, linzen en erwten
  • Macadamia, hazelnoten en paranoten
  • Paddenstoelen
  • Bramen, frambozen, bessen en grapefruit
  • Veel groenten. Vooral asperges, artisjok, bladgroenten (behalve spinazie), broccoli, paksoi, koolraap, spruitjes, witlof, zeekraal en rozemarijn
  • Zilvervliesrijst, gierst en quinoa

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Bron: Vivonline. Beeld: iStock

 

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien