Hoera! Libelle is genomineerd. Stem nu >

Zoek binnen:

Dit is waarom vis en vlees eten als ontbijt je helpt om in vorm te blijven

Denk je dat een gezond ontbijt van gepocheerde eieren of vruchten de beste manier is om de dag te beginnen en in vorm te blijven? Well, think again. Volgens personal trainer Greg Cornthwaite moet je namelijk vlees of vis eten in de ochtend. Hoewel het meer klinkt als een keuze voor avondeten zou je eigenlijk hertenvlees of biefstuk als ontbijt moeten eten. 

Greg heeft een lijst samengesteld van vijf ideale ontbijtes die je moet eten als je in vorm wil blijven. Op het ontbijtmenu staan bijvoorbeeld hertenvlees, biefstuk en gehakt. Het ontbijt bevat ongeveer 500 calorieën per stuk, bevat een hoog aantal eiwitten en gezonde vetten en maar weinig koolhydraten. Dit is precies waarmee je volgens personal trainer Greg dat je lichaam dikker wordt en vet opslaat.

Advertentie

Evenwicht
Greg: “Dit soort ontbijt geven je lichaam de essentiële eiwitten en vetten, start je stofwisseling en houdt je bloedsuikerspiegel in evenwicht. Het zorgt ervoor dat je langer vol zit en minder behoefte hebt aan suiker tot de lunch.”

  • De eerste optie is rundergehakt met broccoli en rode ui, gebakken in kokosolie. Deze vezelrijke maaltijd is rijk aan zink, vitaminen A, B1, B12, B6, ijzer, kalium en calcium.
  • Geen zin in gehakt? Probeer dan eens een steak in de ochtend. Serveer het met boerenkool en cherry tomaten gebakken in kokosolie voor een maaltijd vol vitamine A, B6, C en K, evenals vezels en kalium.
  • Greg beveelt ook aan om de dag te beginnen met een stevige biefstuk, boerenkool en tomaten gebakken in boter. Het lijkt op eten dat je eerder ’s avonds op taftel zet, maar het is een maaltijd vol met zink, vitaminen B6, B12 en ijzer die je gaat tot lunchtijd tevreden houdt.
  • Een andere winnaar is lamsgehakt met spinazie en gemengde paprika. Deze maaltijd zit boordevol vitaminen zoals magnesium, ijzer, zink, kalium en vitamine A, B2, B6, B12, C en K.
  • De laatste optie is de enige vis schotel op de lijst: makreel, gebakken met groene bonen gebakken in boter en een squeeze van kalk. Het zit vol met eiwitten, omega-3 vetzuren, vitamine A, B1, B6, E, evenals kalium, magnesium, calcium en ijzer.

 

KIJK OOK: Gerard Joling wil 10 kilo afvallen voor optreden Toppers

[sm-video-embed]

[/sm-video-embed]
LEES OOK:

De leukste artikelen van Libelle Daily in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan op Libelle.nl/nieuwsbrief.

Bron: DailyMail. Beeld: iStock

Weekend bezigheid: groene kunstwerkjes achter glas

groene kunstwerkjes

Hou je van groen en doe je mee met de kamerplantentrend, maar dan wél op jouw manier? En ben je een beetje handig? Maak dan deze prachtige groene lijsten om je interieur mee op te fleuren.

groene kunstwerkjes

Dit heb je nodig voor de groene kunstwerkjes

  • •Transparante lijsten van eiken met elastiek: A5 €26,95 / A4 €39,95 / A3 €54,95  (Moebe v
Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien