Lekker lezen! Libelle Bookazines voor € 3,35 >

Zoek binnen:

10 dingen die je 's ochtends nooit zou moeten eten

Het ontbijt is misschien wel de belangrijkste maaltijd van de dag, maar als je niet verstandig ontbijt kun je het net zo goed overslaan. De reden dat je voor de lunch al een rammelende maag hebt? Je ontbijtkeuzes.

Wil je afvallen? Onze voedingsexpert vertelt in de video wat het perfecte dieet is.

Advertentie

Ben je rond het middaguur moe? Heb je vaak al enorme trek voor het lunchtijd is? Of eet je tijdens de lunch veel meer dan normaal? Grote kans dat het te maken heeft met wat je ’s ochtends hebt ontbeten. Deze 10 ontbijtjes kun je beter vermijden als je een goede start van je dag wil.

1. Pancakes
Met wat blauwe bessen en flinke laag siroop: we zijn er dol op. Helaas is het niet een verstandig ontbijt als je je energiepeil de hele dag stabiel wil houden. Ze zitten vol lege koolhydraten die je die gevreesde suikerdip bezorgen. Toch hoef je de pancakes niet helemaal op te geven. Sla gewoon de siroop over en maak ze eens met Griekse yoghurt voor extra proteïne.

2. Ontbijtgranen met weinig vezels
Je weet wel dat chocopops niet de verstandigste keuzes zijn, maar let naast de hoeveelheid suiker ook op de hoeveelheid vezels in ontbijtgranen. Weinig vezels en veel koolhydraten betekent een snackaanval voor lunchtijd.

3. Light yoghurt
Een groot deel van voorverpakte light yoghurts bevatten kunstmatige zoetstoffen – vooral die met een smaakje. Ga daarom liever voor Griekse yoghurt met weinig vet. Die geeft je langer een vol gevoel en heeft geen toegevoegde suikers.

4. Smoothies uit de supermarkt
Je ooit afgevraagd waarom een smoothie veel lekkerder is dan een groen sapje? Je kan het antwoord al raden: suiker. Sommige smoothies bevatten zelfs ijs of volvette melk waardoor je eigenlijk een soort milkshake drinkt. Maak er liever zelf eentje met Griekse yoghurt voor de proteïne.

5. Bagels
Een bagel staat gelijk aan vier sneetjes witbrood. Precies: een koolhydratenfeestje. Je hoeft de bagel niet helemaal links te laten liggen. Kies de volkorenvariant en beleg die met avocado of pindakaas. Die bevatten proteïne en goede vetten om je lang van energie te voorzien.

6. Eetrepen
Zo’n mueslireep lijkt ’s ochtends heel praktisch als je gehaast bent. Veel van die repen zitten echter vol suikers en staan daarom garant voor een dip voor het twaalf uur is. Je kunt bijna net zo goed een Mars eten.

7. Sap
Een groen sapje smaakt heel gezond, maar is geen volwaardig ontbijt. Zeker niet omdat het voor het grootste deel uit koolhydraten en suiker bestaat. Prima om het later te drinken of in combinatie met proteïne en goede vetten.

8. Granola
Lijkt gezonder dan cruesli, maar bevat meer calorieën, meer suiker en weinig koolhydraten. Met andere woorden: je hebt binnen no time weer honger. Maak je yoghurt ’s ochtends liever af met een handje vol noten.

9. Een voorverpakt broodje
Deze kleffe jongens zijn vaak vet en bewerkt, bevatten veel geraffineerde koolhydraten en weinig vezels.

10. Zoete broodjes
Een inkoppertje. Hoe lekker ook, een croissant, koffiebroodje of donut is geen voedzaam ontbijt. Je bloedsuiker bereikt een piek en stort direct daarna weer in. In het weekend is dit natuurlijk heus niet zo erg, dan kun je namelijk stiekem nog een dutje doen op de bank.

Bron: Cosmopolitan. Beeld: iStock

Memoires van een Maîtresse – Deel 38: “We moeten je telefoon in beslag nemen, nu meteen”

sex

Premium

De Kapitein blijft mysterieus en Eva is duidelijk niet zo enthousiast als Sabine over het naderende happy end.

Vanavond gaan we op date! Een echte, met eten en kaarslicht en wijn en vooral: tijd. Geen bliksembezoek meer, maar een hele avond. Ik werk als een malle vandaag en in de pauze heb ik zelfs nog even een nieuw rokje gekocht. Alles moet perfect zijn op onze eerste officiële date-night.

De voorpret tiert welig in de appjes. Kusjes, hartjes en video’s kleuren mijn dag en golven van verliefdheid brengen me van uur naar uur. Ik moet ook even werken hoor lieverd, typ

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien