Laatste kans in Nederland: Whitney – a Tribute by Glennis Grace

Zoek binnen:

Vrouw beweert dat ze door déze 3 aanpassingen slaapt als een roos

Lig je geregeld te woelen in bed en zet schaapjes tellen geen zoden meer aan de dijk? Dan kun je dat misschien veranderen door 3 gewoontes in je avondroutine te veranderen. De Amerikaanse Madeleine Burry zweert erbij.

Madeleine schrijft in een artikel dat ze sinds het veranderen van slechts 3 gewoontes geen slapeloze nacht meer gehad heeft. Ze schrijft zelfs als een roos te slapen.

Advertentie

Slaapgewoontes onder de loep
Madeleine schrijft dat ze jarenlang kampte met slaapproblemen en dat ze vaker wel dan niet wakker lag in het holst van de nacht. Omdat ze zich niet wilde voegen bij de groep van maar liefst 70 miljoen (!) Amerikanen met chronische slaapproblemen, besloot ze te kijken welke maatregelen ze kon treffen voor een betere nachtrust.

1. Een nieuw matras
Als eerste besloot Madeleine een flinke uitgave te doen en een nieuw matras aan te schaffen. Ze kampte al tijden met rugpijn, en al na een paar nachten op het nieuwe matras merkte ze verschil. “Ik merkte dat mijn rugpijn in de ochtend verdween. Mijn insomnia halverwege de nacht leek weg te gaan, waardoor ik ’s ochtends uitgerust wakker werd”, verklaart de Amerikaanse.

2. Niet laat snacken
Daarnaast gooide Madeleine haar eetpatroon om. Daar waar ze voorheen geregeld in de snoeppot dook of koekjes at net voor het slapengaan, besloot ze niet meer toe te geven aan haar late lekkere trek. Haar reden? “De American Academy of Sleep Medicine beveelt aan grote maaltijden te vermijden voor het slapen gaan en een lichte, gezonde snack te eten als je honger hebt.” Ook dit zette zoden aan de dijk, merkte ze al snel.

3. Geen schermen meer
Als derde maatregel besloot ze niet langer voor het slapengaan televisie te kijken. Ook haar laptop en telefoon gebruikte ze 30 minuten voor haar bedtijd niet meer, aangezien blauw licht de aanmaak van melatonine tegengaat. Pas als ze moe was, kroop ze in bed. “De experts hebben gelijk: ik viel veel sneller in slaap dan voorheen”, aldus Madeleine.

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Bron: Women’s Health. Beeld: iStock

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien