null Beeld

5 tips van een balletdanseres voor een sterk lichaam

Als je ouder wordt, is het zaak goed voor je lichaam te blijven zorgen. Alessandra Ferri (52) is balletdanseres en deelt haar tips om gezond ouder te worden én in vorm te blijven.

  1. Pilates. Daarmee bouw je sterke spieren op en een sterke core. Je word er flexibeler van en de oefeningen helpen je in je bewegingen. Ook is het een ideale work-out als je spieren moeten herstellen van een blessure.
  2. Yoga. Voor kracht, behendigheid en precisie.
  3. Slaap en serum. Alessandra slaapt veel, dat is goed voor het herstel van haar lichaam. Ook ziet haar gezicht er frisser door uit, zegt ze. Daarnaast gebruik ze dagelijks een serum.
  4. Fruit- en groentesap. De anti-oxidanten geven energie en laten je lichaam zich jeugdig voelen.
  5. Proteïne. De prima ballerina eet met name veel vis om haar spieren te ondersteunen. Ook goede vetten vormen een essentieel onderdeel van haar dieet; ze snackt dan ook het liefs met nootjes.

LEES EN KIJK OOK:

Bron: Good Housekeeping UK. Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden