null Beeld Getty Images/iStockphoto
Beeld Getty Images/iStockphoto

8x de ‘gezondste’ dingen die je bij McDonald’s kunt bestellen

Iedereen zwicht weleens voor fastfood. Als je dan toch een keer bij de McDonald's bent, dan zijn dit de beste keuzes die je kunt maken.

Irene de WaalGetty Images/iStockphoto

Word je trouwens dikker als je eet vlak voordat je gaat slapen? Hoogleraar voedingsleer Martijn Katan vertelt het in de video.

  1. De klassieke cheeseburger (niet doen: Quarter Pounder met kaas)Bij McDonald's draait het om de grootte van de porties. Dan is een gewone cheeseburger een goede keuze.
  2. Kinderfrietjes (niet doen: kleine portie kipnuggets)Een portie kinderfrietjes bevat relatief weinig calorieën en zout. Zo'n klein zakje kun je prima eten. Frietjes en burgers hebben vooral een slechte reputatie vanwege de grote porties waarmee ze worden geserveerd. Onthoud: frietjes zijn aardappelen.
  3. Sandwich gegrilde kip (niet doen: de McChicken)Een broodje gegrilde kip geeft je lange tijd een verzadigd gevoel. Omdat de kip is gemarineerd, bevat-ie minder verzadigde vetten zonder zijn smaak te verliezen. Als je weinig zout mag eten, kun je dit broodje beter laten staan.
  4. IJshoorn met vanillesoftijs (niet doen: vanille milkshake)McDonald's is berucht om de royale porties zoetigheid, zoals de McFlurries en Milkshakes. Een vanille milkshake bevat maar liefst 500 calorieën. Neem liever een softijsje. Dan heb je diezelfde heerlijk romige smaak voor een minder hoge 'prijs'.
  5. Salade met gegrilde kip, zoals de Caesar Salad (niet doen: Southwest Buttermilk krokante kipsalade)Zo'n salade is rijk aan groente en proteïne. Skip de dressing, vraag liever om wat olijfolie en citroensap.
  6. McMuffin Egg (niet doen: scrambled eggs met bacon, ei en een muffinbroodje)Bij McDonald's kun je de hele dag door ontbijt bestellen en de McMuffin is een Amerikaanse klassieker. Als je je dag met veel eiwitten begint, is je calorie-inname lager gedurende de rest van de dag. Ondanks het hoge gehalte zout en vet is dit broodje een betere keuze dan de suikerrijke opties als yoghurt met krokante muesli.
  7. Koffie (niet doen: warme chocolademelk)Koffie is prima. Je hebt antioxidanten, lekker smaak zónder de calorieën en dít gezondheidsvoordeel. Dit is trouwens het maximum aantal kopjes koffie dat je mag drinken.
  8. Vers fruit, zoals een zakje appelpartjes (niet doen: mini applepie)We kunnen allemaal wel wat extra fruit en groente gebruiken op een dag. Eet ze na je maaltijd of neem ze mee voor later op de dag.

Iedere dag de best gelezen berichten van Libelle Daily in je mailbox? Dit wil jij niet missen! Meld je aan voor de Daily Update!

LEES OOK:

Bron: GoodHousekeeping, Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden