null Beeld

De trenchcoat: populairder dan ooit

De trenchcoat is een echt tijdloos mode-item. Vooral de versie van Burberry is een klassieker die al sinds de Eerste Wereldoorlog meegaat.

Susan Dalstra

Burberry ontwierp de trenchcoat eigenlijk voor Britse officieren die de loopgraven in gingen. Veel Engelser wordt het dan ook niet: overslagmodel, riem in de taille, unisex, beige en natuurlijk de beroemde ruit aan de binnenkant.

Romeo Beckham

De jas is sindsdien nooit uit het straatbeeld weggeweest, maar is sinds afgelopen Kerst nóg populairder dankzij Romeo Beckham. De 12-jarige zoon van David en Victoria speelde de hoofdrol in de kerstcampagne van Burbberry. De verkoop van de trenchcoat steeg sindsdien wereldwijd met maar liefst tien procent.

De Burberry-trenchcoat is een flinke investering, maar gelukkig zijn er tal van minstens zo mooie look-a-likes die een stuk betaalbaarder zijn. Shop ze hier:

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden