Gezonde snacks Beeld Getty Images
Gezonde snacksBeeld Getty Images

Dít zijn de lekkerste snacks als je probeert af te vallen

Is jouw goede voornemen dit jaar om gezonder te eten en wellicht zelfs wat kilo's af te vallen? Dan kunnen deze lekkere snacks je daarbij helpen.

Een koekje, snoepje of wat chips is niet gezond, maar er zijn genoeg tussendoortjes die wel goed voor de lijn zijn. Mits je er natuurlijk niet te veel van eet. Heb je niet genoeg aan drie maaltijden op een dag, maar wil je wel wat kilo's kwijt? Dan zijn deze snacks een optie:

Kefir

Vul je maag eens met een glas kefir. Dit is een gezonde, gefermenteerde zuiveldrank. Het drankje heeft de textuur van dunne, drinkbare yoghurt maar dan met een zurige smaak. Kefir bevat veel voedingsstoffen en probiotica en is zeer gunstig voor de spijsvertering en darmgezondheid.

Geroosterde kikkererwten

Leg de kikkererwten op een bakplaat en besprenkel ze met olijfolie, zout en wat kruiden. Rooster ze even in de oven en je hebt weer wat heerlijke, gezonde hartige snacks. Ook ideaal voor tijdens een borrel!

Tomaat met feta

Snij een tomaat in kleine stukjes en combineer het wat feta. Voor wat extra smaak kun je de hapjes nog besprenkelen met wat olijfolie, zout of peper.

Worteltjes met hummus

Als je rauwkost veel lekkerder vindt mét een dip of sausje, dan kun je het beste voor hummus gaan. Hummus bevat weinig calorieën, maar zit wel boordevol gezonde eiwitten.

Banaan met pindakaas

Snij een banaan doormidden en smeer hier wat tahin en pindakaas op. Voeg nog wat extra fruit, noten of cacao aan toe en je hebt een heerlijke snack (of toetje).

Ei

Zo simpel kan het zijn. Een gekookt eitje uit het vuistje of op een cracker kan ook heel goed de honger stillen. Vind je de smaak van een gekookt eitje niet zo boeiend? Doe er dan nog wat kruidenzout of kerriepoeder overheen.

Dadels en pistache

Dit is echt een goddelijke combinatie en ideaal voor mensen die niet tussen zoet of hartig kunnen kiezen. Eet hier niet te veel van, want dadels zijn wel gezond maar bevatten ook veel (vruchten)suiker.

Sojabonen

Is dit ook jouw favoriet bij het eten van sushi? Haal ze dan vaker in huis. Ze zijn namelijk ook hartstikke lekker én gezond als tussendoortje. Edamame boontjes zijn rijk aan vezels en daar wordt je stoelgang heel blij van.

Studentenhaver

Heb je wat extra energie nodig? Eet dan een handje studentenhaver. De (ongebrande) noten zorgen voor voldoende eiwitten en gezonde vetten en het gedroogde fruit voor zoete, frisse smaak en wat gezonde vruchtensuikers.

Diëtiste Wendy: “Val je niet af? Dit zijn onverwachte dikmakers”

Bron: Viv Online.

null Beeld
Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden