Dove viert 60-jarig jubileum met echte beauty’s van 11 tot 71 jaar
Al jaren staat Dove bekend om haar reclames met echte vrouwen, in plaats van professionele modellen. Om te vieren dat het merk 60 jaar bestaat lanceert het nu een nieuwe campagne met 32 pure portretten van vrouwen van over de hele wereld, van 11 tot 71 jaar oud.
De eerste ‘Real Beauty’-campagne van Dove, met echte vrouwen, werd in 2004 geïntroduceerd. Maar sindsdien is de wereld behoorlijk veranderd en heeft de definitie van schoonheid meerdere betekenissen gekregen, zegt Dove. Op Instagram laten jonge moeders trots hun striae zien. Veel vrouwen keuren het perfecte plaatje af en willen laten zien wat échte schoonheid is.
Beloftes
Daarom vond het merk dat het tijd was voor een volgende stap: Dove brengt een manifest waarmee het streeft naar een andere kijk op schoonheid. Het beautymerk doet een paar belangrijke beloftes: ze zullen altijd echte vrouwen gebruiken in hun campagnes, nooit modellen, en nooit onrealistische bewerkte foto’s gebruiken.
32 foto's
Zo ook in deze nieuwe campagne, waarvan de foto’s gemaakt zijn door de beroemde fotograaf Mario Testino. Alle vrouwen die meedoen, hebben zelf mogen kiezen welke foto er van hen gebruikt wordt. Een van de vrouwen is bijvoorbeeld Vicki, een medaillewinnares van de Paralympische Spelen, die ooit door kanker haar been heeft verloren. Alle 32 foto’s zijn hier te vinden.
De laatste nieuwtjes, tips en trends in je mailbox? Meld je aan voor de gezelligste nieuwsbrief van Nederland!
LEES OOK:
- De 'rondingen'-campagne van Zara roept een hoop verontwaardiging op om deze reden
- Deze vrouw laat zien hoe een lichaam na een zwangerschap er écht uitziet
- Dit fitnessmodel bewijst hoe misleidend social media kunnen zijn
BEKIJK OOK: Onzeker over je lichaam? Liefdes- en passievlogger Guusje vertelt hoe je kunt werken aan een positiever zelfbeeld.
Bron & beeld: Dove