null Beeld

Marilyn Monroe wordt gezicht Max Factor

Marilyn Monroe wordt - postuum - het gezicht van cosmeticamerk Max Factor. Vanaf deze week schittert de in 1962 overleden filmster in de nieuwe campagne van het merk.

Susan Dalstra

Marilyn Monroe is niet zomaar uitgeroepen tot ambassadeur. Volgens het bedrijf was visagist Max Factor Jr., de zoon van de oprichter van het merk, verantwoordelijk voor Marilyns beroemde looks. Het merk werkt samen met een bedrijf dat de rechten van Marilyn beheert.

Klassiekers

Max Factor komt niet met een nieuwe make-upcollectie omtrent de campagne, maar wil juist hun klassiekers promoten. De aandacht ligt daarom op rode lipsticks, zwarte mascara’s en foundation. "Marilyn maakte van rode lippen, dramatisch omlijnde ogen en romige huid de beroemdste look van de jaren veertig", licht topvisagist Pat McGrath toe. “Haar uiterlijk was de definitie van glamour, niets kan daaraan tippen.”

Bron: Women's Wear Daily

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden