null Beeld

Oeps! Winkelketen begaat blunder met plussize collectie

De winkelketen Urban Outfitters heeft recent een nieuwe campagne gelanceerd, waarin transgenders, lesbiennes, homo's, donkere modellen én plussize modellen de hoofdrol spelen. Deze groep mensen draagt kleding uit de nieuwe collectie, maar er klopt iets niet met het T-shirt dat het plussize model draagt.

Floor Gijsbertse

Het plussize model Barbie Ferreira draagt in de campagne een T-shirt dat in haar maat online helemaal niet te koop is. En dat is gek! Want het is toch de bedoeling van een campagne dat je vervolgens een item kunt aanschaffen, ook als je een maatje meer hebt?

Ontdekking

Het online magazine Revelist ontdekte de blunder van de keten. Barbie draagt in de campagne een T-shirt van het merk Hannes. Deze is volgens het magazine verkrijgbaar tot en met de maat L, met een omtrek van 83 centimeter. Barbie meet echter 85 centimeter. Kortom: Urban Outfitters gebruikt wél een plussize model voor de campagne, maar verkoopt het kledingstuk níet in die grote maten.

Deze scheve boodschap is ook bij Urban Outfitters zelf niet onopgemerkt gebleven. "We bieden wel XL-maten aan bij bepaalde kledingstukken en zijn bezig met dat aanbod uit te breiden. We erkennen dat het invoeren van grotere maten een stap in de goede richting is en we zijn er druk mee in de weer."

Gek genoeg biedt het merk van het t-shirt, Hannes, het kledingstuk in hun eigen webshop wél tot en met maat XXL aan.

LEES OOK:

BEKIJK OOK DEZE VIDEO:

De leukste artikelen van Libelle Daily in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan op Libelle.nl/nieuwsbrief.

Bron: Revelist.com. Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden