Italiaans leren tassen van € 329,- voor € 79,95

Zoek binnen:

Waarom het voor vrouwen nog steeds zo moeilijk is zichzelf mooi te vinden

Stel, je wilt een ruimte binnengaan en je kunt kiezen uit twee deuren. Boven de ene deur staat het woord: ‘Mooi’. Boven de tweede deur staat ‘Gewoon’. Door welke deur loop jij naar binnen?

In dit filmpje van beautymerk Dove kunnen vrouwen kiezen door welke deur ze naar binnen gaan. Dove staat bekend om zijn campagnes die vrouwen aansporen zichzelf mooi te vinden, hoe ze er ook uitzien.

Advertentie

Zelfbewust
Dat blijkt moeilijker dan gedacht voor veel van ons. Het overgrote deel kiest voor de ‘gewone’ deur. Zoals een vrouw zegt in de video: “Het was confronterend om die twee woorden te zien en te moeten kiezen, je wordt je ineens zo bewust van jezelf.”

Lees ook: Fotoserie: mooie vrouwen over de hele wereld

Nobel
Hoe nobel het streven van Dove ook – want bewust de keuze te maken door de ‘mooie’ deur te stappen zou best eens kunnen maken dat je je al mooier voelt – toch valt er wel wat op af te dingen. Want wat is er eigenlijk mis met gewoon zijn?

Bekijk ook deze campagne van Dove, over het enorme verschil tussen hoe vrouwen zichzelf zien en hoe ze door anderen bekeken worden:

Lees ook: Goed nieuws: slapen maakt mooi

Bron: Adweek, Gazet vanAntwerpen Beeld: iStock

Speel hier de woordzoeker van maandag 17 februari

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien