null Beeld Getty Images/iStockphoto
Beeld Getty Images/iStockphoto

Zó maak je je bekkenbodemspieren sterker

Na een zwangerschap wordt altijd aangeraden om je bekkenbodemspieren te trainen. Maar wist je dat het hebben van getrainde bekkenbodemspieren niet alleen na een zwangerschap voordelen heeft?

Dit zijn de voordelen en zó train je de spieren.

Voorste bekkenbodemspieren

Naar mate je ouder wordt, krijg je soms last van urineverlies bij hoesten, niezen of lachen. Het kan hierbij helpen om je voorste bekkenbodemspieren te trainen, zo voorkom je namelijk urineverlies. Om de voorste bekkenbodemspieren te trainen, leun je iets naar voren en maak je een holle rug. Maak vervolgens dezelfde beweging als die je maakt wanneer je je plas inhoudt.

Middelste bekkenbodemspieren

Deze is eigenlijk heel simpel: ga rechtop zitten en trek je vagina in. Voilà. Door deze middelste bekkenbodemspieren regelmatig te trainen, zou je betere en intensere orgasmes kunnen krijgen. En die zijn altijd welkom!

Achterste bekkenbodemspieren

Voor je achterste bekkenbodemspieren moet je aan de gang met je kringspier. Als deze goed getraind is, kan er niet zomaar lucht ontsnappen. Ga een beetje onderuitgezakt zitten met je rug in een lichte bolling en knijp je kringspier samen.

Je kunt bovenstaande oefeningen het beste 2 à 3 keer per dag doen. Span de spieren 1 seconde aan, waarna je ze 1 seconde ontspant. Herhaal dit 10 keer per spiergroep.

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Bron: Santé. Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden