Nu 50% korting op 6-delige pannenset in verschillende kleuren!

Zoek binnen:

Dít is de perfecte bedtijd voor volwassenen

Hoe herkenbaar: je zegt tegen jezelf dat je om tien uur naar bed gaat, wanneer je opkijkt is het plots al half 11 geweest en een uur later lig je nog stééds niet in bed.

Jouw bedtijd is een van de weinige dingen die je in de hand hebt wanneer het gaat over je nachtrust. Just think about it. Maar hoe weet je eigenlijk hoe laat je moet gaan slapen? En hoeveel slaap heb je écht nodig? Hier het antwoord.

Advertentie

Vind jouw perfecte bedtijd
Om lekker uitgerust wakker te worden, moet je weten hoe laat je precies naar bed moet. Het is gelukkig niet moeilijk om jouw perfecte bedtijd te vinden. Volg gewoon de volgende stappen:

  • Bepaal de tijd waarop je (elke dag) wakker wil worden
  • Tel vanaf dat tijdstip 7,5 uur (5x 90 minuten) terug. Elke slaapcyclus is gemiddeld 90 minuten lang en de gemiddelde persoon heeft daar 5 van op een nacht
  • Zet je wekker aan op het tijdstip waar je op uitkomt. Dit is de tijd waarop je wordt herinnerd om naar bed te gaan. Vergeet deze dan niet op nieuw in te stellen op de tijd waarop je op wil staan

Je hebt de perfecte bedtijd gevonden wanneer je, na 3 dagen, ongeveer 10 minuten voordat je wekker afgaat wakker wordt!

LEES OOK: DEZE 15 DINGEN VERSTOREN ONBEWUST JE NACHTRUST

Lukt het niet?
Geen stress als het niet werkt en je nog steeds je wekker nodig hebt om wakker te worden. Doe dan om de 3 dagen het alarm dat je eraan herinnert dat je moet gaan slapen terug met 15 minuten. Net zo lang tot het werkt. Dan heb ij ook jouw perfecte bedtijd gevonden!

Geweldig
Door op tijd naar bed te gaan, kun je slaaptekort voorkomen. En hóe geweldig zou het nou zijn om wakker te kunnen worden zonder wekker? Je kan dan in ieder geval je dromen afmaken.

LEES OOK:

Bron: Huffington Post. Beeld: iStock

 

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien