We Will Rock You de musical: nu tot 50% korting!

Zoek binnen:

5 tips om 's ochtends frisser wakker te worden

We proberen allemaal op tijd naar bed te gaan en die 8 uurtjes slaap te halen, maar ja, een kind dat griep heeft, een etentje dat ‘een tikkeltje’ uitloopt of de was die nog opgehangen moet worden…

Ook als je niet iedere nacht die 8 uur (of meer, slaapbehoefte is heel persoonlijk!) haalt, zijn er genoeg manieren om jezelf ’s ochtends op te peppen en tóch fris de dag door te komen.

Advertentie

1. Een bezoekje aan de sportschool doet je goed
Niet geheel verrassend… sporten is goed voor je conditie op langere termijn maar het heeft ook op korte termijn al effect. Zodra je het wekelijkse bezoekje aan de sportschool overslaat, ga je het verschil al merken. Ben je niet bepaald een sportfanaat? Een work-out van 20 minuten is al voldoende!

LEES OOK: WAAROM JE NOOIT HET ONTBIJT MOET OVERSLAAN

2. Laat het water maar stromen
Een glaasje water tussendoor vindt bijna iedereen wel smakelijk. Maar ook om je fit te voelen is water drinken erg belangrijk. Door het zuurstofgehalte in water blijf je opgewekt en kom je dus makkelijker de dag door. Bovendien houdt water je huid een stuk gezonder.

3. Een goed ontbijt
Voeding is de brandstof voor ons lichaam. Na een nacht slapen is het tijd om de tank weer te vullen. Voel je je ’s ochtends vaak nog moe? Goed ontbijten zorgt voor een energie-boost en brengt je lichaam op gang, dus sla het zeker niet over.

4. Geen alcoholische drankjes voor het slapen gaan
Een lekker glaasje wijn tijdens het eten? Of een avondje kroegentocht met vriendinnen? Genieten kunnen we heus, maar is het altijd slim? Vooral als je de alcoholische versnaperingen wat later op de avond nuttigt, is het slim een glas (of beter nog: 2 glazen) water te drinken voordat je naar bed gaat. Zo kan je lichaam de alcohol beter afbreken in de nacht en word je net een stukje frisser wakker.

5. Het gebruik van je mobieltje of tablet
Het licht van je smartphone of tablet kan jouw rustige nacht verstoren. Dat licht kan namelijk je slaapritme beïnvloeden, wat ervoor kan zorgen dat je moeilijker wakker wordt in de ochtend. Het slimste is dus om je smartphone of tablet wat eerder op de avond al aan de kant te leggen.

LEES OOK: HELAAS, UITSLAPEN IN HET WEEKEND IS GEEN GOED IDEE

Bron: Health. Beeld: iStock.

 

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien