50% korting op dagentree bij verschillende wellness resorts >

Zoek binnen:

Killing heels

Als echte fashionista vind je jezelf mooi maken en pittig sjiek aankleden, tijdens de feestdagen, een van de leukste dingen om te doen.

De kers op de taart is voor jou dan ook het dragen van je aller-allermooiste killer heels. Maar daarmee haal je je natuurlijk wel meteen iets op de hals, want hoe houd je het de hele avond vol op high heels?

Lees de tips en voel je zorgeloos mooi!


Elegante pumps met een hoge hak staan nou eenmaal mooier onder je fabulous dress dan flatjes. Ze maken je benen langer, je kuiten slanker en als je het goed doet kun je er heel charmant op lopen. Maar hoe lang hou je het er op vol?

– Gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Inderdaad precies op de plek waar het altijd zo gaat branden na een dagje shoppen of avondje dansen op je high heels. Door de zachte gel wordt de druk op de bal van je voet vermindert en krijg je geen branderig gevoel.

Advertentie

Blijf in beweging

– Voetenbadje en voetencrème doen wonderen. Regelmatig je voetjes verwennen met een voetenbadje en voetencrème zorgen ervoor dat je voeten zacht blijven, er zich minder eeltvorming op je voeten vormt en je dus minder last van knelpunten krijgt. Daarnaast bezorgt het je vermoeide voeten ook een flinke oppepper.

– Knip je teennagels regelmatig bij. Heb je er wel eens over nagedacht dat je schoenen wel eens te krap kunnen gaan zitten doordat je teennagels te lang zijn? Ook kunnen je teennagels gaan ingroeien wanneer je regelmatig pumps of krappe schoenen draagt. Knip ze dus regelmatig bij en houd je teennagels mooi!

– Neem extra schoenen mee (lees meer over opvouwbare schoenen). Natuurlijk is één van de oplossingen het meenemen van extra schoenen, maar in sommige situaties kan het ook lastig zijn om daar altijd aan te moeten denken.

– Blijf niet te lang in dezelfde houding staan. Ken je dat gevoel? Je staat op een feestje met iemand te kletsen of je staat bij een concert uit je dak te gaan en je begint je voeten te voelen. Dit kan gebeuren omdat je al een hele tijd in dezelfde houding staat. Hierdoor verplaats je namelijk je gewicht op één voet waardoor daar druk op komt te staan en je uiteindelijk (vrij snel) pijn in je voet(en) krijgt.

– Blijf bewegen. Soms helpt het om bij beginnende pijn in je voeten te blijven lopen, dansen (als dat mogelijk is) of je voeten in ieder geval te blijven bewegen. Daarmee verlicht je de pijnlijke drukpunten.

– Trek de juiste maat schoenen aan. Wanneer je te grote schoenen aantrekt, glip je er de hele tijd uit en hebben je voeten niet genoeg steun. Je zoekt dus meer steun bij het lopen, waardoor je eerder last van blaren of pijn in je voeten krijgt.

– Loop vanuit je heupen. Op hakken loop je anders dan op platte en/of comfortabele schoenen. Wanneer je op hakken loopt, beweeg je vanuit je heupen. Je zult merken dat dit als vanzelf gaat, maar door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op je voeten.

– Probeer (langer) stil te staan op zachte ondergrond. Wanneer je een tijdlang op hakken moet staan, probeer dan te smokkelen door op een zachte ondergrond (tapijt, gras) te gaan staan. Hierdoor komt er minder druk op de bal van je voet te staan en krijg je minder snel last van pijnlijke voeten.

– Kies voor een stabiele hak. Ben je op zoek naar fashionable heels waar je het inderdaad een tijdje op vol moet houden? Maak dan een slimme keus en kies niet voor ultradunne stiletto hakken, maar ga voor een iets lagere dikkere hak. Hierdoor voelt de schoen stabieler onder je voeten, wiebel je minder, ga je minder snel door je enkel en hou je het langer vol. Kies je voor een rubberen hakje dan doe je het helemaal goed. Een rubberen hakje is nog altijd zachter om op te lopen dan een houten, plastic of metalen (stiletto) hak.

Eerder verschenen op VrouwOnline

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien