Cadeautip: 4-delige My-Jewellery sieradenset voor € 39,95

Zoek binnen:

Verbeter je stoelgang

Heb je last van obstipatie of een onregelmatige stoelgang? Een betere spijsvertering krijg je met kleine aanpassingen in je levensstijl.  Verbeter je stoelgang met onderstaande tips. Een leuke bijkomstigheid: een plattere buik. Twee vliegen in een klap dus.

Advertentie

Drink water

Het is enorm belangrijk om voldoende te drinken want dit zorgt er namelijk voor dat je darminhoud soepel blijft. Neem daarom 1,5 tot 2 liter vocht tot je per dag. Ondervind je moeilijkheden met het nuttigen van voldoende water? Maak het jezelf makkelijker door een waterfles in je tas te stoppen. Zo is de kans groter dat je regelmatig drinkt.

Eet vezelrijk en regelmatig

Waarschijnlijk weten we het allemaal wel: het eten van vezels optimaliseert je stoelgang. Maar waarom eigenlijk? Vezels houden vocht vast waardoor je ontlasting meer volume krijgt, en dit stimuleert je darmen. Naast het eten van vezels is het ook belangrijk dat je regelmatig eet.
Nuttig drie keer op een dag een maaltijd om je spijsvertering op gang te houden

Vezelrijke voeding:

  • volkoren producten
  • aardappelen
  • zilvervliesrijst
  • groenten
  • fruit
  • peulvruchten
  • muesli

Zorg voor voldoende beweging

Naast je voeding is beweging ook heel belangrijk. Beweeg minimaal dertig minuten op een dag om je darmen stimulans te geven. Je stoelgang wordt zo geactiveerd. Een plattere buik als resultaat.

Tips om aan voldoende beweging te komen:

  • Trek baantjes in het plaatselijke zwembad
  • Maak een wandeling
  • Fiets een stuk in de natuur
  • Loop hard met Libelle
  • Begin met yoga

Beweging is natuurlijk hartstikke goed voor je lichaam, maar ook voor je geest! Tijdens het sporten maak je het stofje endorfine aan, dit zorgt voor een euforisch en gelukkig gevoel.

Luister naar je lichaam

Het is goed om op de signalen van je lichaam te letten. Voel je aandrang om naar het toilet te gaan? Negeer dit gevoel niet want hoe langer de ontlasting je darmen zit, hoe meer het uitdroogt.

Wat zijn jouw tips voor een betere stoelgang?

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien