Hoe sterk is jullie relatie? Doe hier de test>

Zoek binnen:

Dit zijn de 5 slechtste dieettips die je kunt krijgen

We krijgen maar al te graag tips over afvallen – alle beetjes helpen zogezegd. Toch moet je niet alle dieettips klakkeloos overnemen, want er zitten ook adviezen die eigenlijk helemaal niet zo goed voor je zijn. 

Deze 5 tips kun je voortaan maar beter even skippen.

Advertentie

1. Koolhydraten zijn de vijand
Het is nooit een goed idee om voor langere tijd een bepaalde voedingsgroep te schrappen. Je moet een manier vinden om de gerechten die je graag wilt eten, kunt blijven eten op een gezonde manier. Kies bijvoorbeeld voor volkorenpasta.

2. Eet meerdere kleine porties
Het advies om vaker per dag kleine porties te eten in plaats van gewoon 3 keer per dag een maaltijd, werkt ook niet zo goed als het klinkt. Op deze manier krijg je namelijk vaak meer calorieën binnen dan wanneer je netjes bij 3 maaltijden per dag blijft. Gezonde snacks met weinig calorieën mogen natuurlijk wel.

3. Eet minder, sport meer
Als je minder eet en meer gaat sporten, dan val je automatisch toch af? Zo simpel is het helaas niet. Als het zo makkelijk zou zijn, dan was afvallen een eitje. Je moet juist je voeding aanpassing als je fanatiek gaat sporten omdat je dan andere voedingsstoffen nodig kunt hebben. Helemaal niet sporten is natuurlijk ook niet verstandig. In de video laat personal trainer Sander zien hoe je een strak bovenlichaam krijgt.

4. Detox is het toverwoord
Als je een paar dagen stopt met calorieën eten en alleen maar leeft op drankjes, dan krijgt je spijsvertering een flinke klap. Je valt wel af, maar dat heb je er meteen weer aan als je weer normaal gaat eten. En je wordt er ook nog eens niet echt vrolijk van als je niet eet. Het aanpassen van je voeding op lange termijn heeft veel meer effect.

5. Niet meer eten na acht uur ’s avonds
Als je ’s avonds sport, is het helemaal geen goed idee om niet meer te eten na acht uur ’s avonds. Niet alleen omdat het dan bijna niet haalbaar is om een verantwoorde maaltijd binnen te krijgen, maar ook omdat je lichaam nog wat energie nodig heeft na een zware work-out. Als je maar niet te veel calorieën binnenkrijgt.

Bron: Womenshealthmag.nl, Goedgevoel.be. Beeld: iStock

Lees meer

Zó hou je je brein fit naar mate je ouder wordt: “Nieuwe dingen proberen is een must voor het oudere brein”

brein

Dat je hersenen net als de rest van het lichaam ouder worden, is niet per se slecht nieuws, in sommige opzichten werkt het oudere brein zelfs beter dan dat van een dertiger. Wel is het van belang om de hersenen fit en lenig te houden: “Kantklossen, sambadansen, sudoku’s: nieuwe dingen proberen is een must!”

Eh, hoe heette die acteur ook alweer? En wat was de titel van dat mooie boek dat ik laatst las? Het zal veel 50-plussers bekend voorkomen. Als de jaren gaan tellen laat het geheugen ons nu eenmaal wat vaker in de stee

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien