Ontvang wekelijks de e-column van Manon (dochter Anne-Wil)

Zoek binnen:

Jongen met spoed naar ziekenhuis na inslikken fidget spinner

De fidget spinner is momenteel razend populair onder kinderen. Helaas blijkt het spelen met het draaischijfje niet zonder risico te zijn. 

Zo werd een jongen uit Sidney onlangs met spoed opgenomen in het ziekenhuis, nadat hij een stuk van zijn fidget spinner had ingeslikt. De moeder van de jongen waarschuwt nu op Facebook voor de gevaren van het speelgoed.

Advertentie

Los schijfje
De fidget spinner was al beschadigd, schrijft de Australische vrouw op Facebook, waardoor een schijfje uit de spinner plotseling losliet. “Toen hij ermee ging draaien, vloog het schijfje in zijn mond, en voor hij er erg in had, slikte hij hem door. Hij had het ding nog geen 48 uur.”

In vuilnisbak
Het is dan ook belangrijk om goed uit te kijken tijdens het spelen, waarschuwt ze andere ouders. “Die van ons liggen nu in de vuilnisbak en ik wil jullie er graag bewust van maken wat ermee kan gebeuren.”

Röntgenfoto
In het ziekenhuis is een röntgenfoto gemaakt. Het is nu afwachten tot het speelgoed langs de natuurlijke weg het lichaam verlaat, meldt de vrouw. “Anders moet het op een andere manier worden verwijderd.”

Vinger losgeboord
Een paar dagen eerder was in Australië een 15-jarig meisje in het nieuws gekomen doordat één van haar vingers bekneld was geraakt in een fidget spinner. Met een precisieboortje moest haar vinger worden losgeboord.

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

BEKIJK OOK:

Bron en beeld: Facebook

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien