Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Zoek binnen:

Sterren Scrollen: Maxime deelt sneak peek nieuw programma en Monique neemt het op voor Mick

Wat doen de sterren vandaag? De online redactie gaat scrollend de dag door en zet de leukste kiekjes van bekend Nederland op een rijtje.

Maxime (25) en Montana Meiland (26) zijn bezig met leuke nieuwe dingen. Ook vriend Leroy (29) draagt zijn steentje bij:

Advertentie

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Maxime Meiland (@maximemeiland)

Froukje de Both (48) grijpt het mooie lenteweer aan om even lekker de tuin in te gaan:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Froukje de Both (@froukjedeboth)

De zomer komt steeds dichterbij, dus Sylvie Meis (42) werkt weer hard aan haar ‘summer body’:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Sylvie Meis (@sylviemeis)

De familie Roelvink is niet zo van de kleinigheidjes. Dave (26) verraste zijn moeder op haar verjaardag met een nieuwe auto:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Dave Roelvink (@daveroelvink)

Monique Smit (31) neemt het op voor haar vriend Mick, die meedeed aan Married at first sight. En ze gaat meteen voor hem opzoek naar een nieuwe liefde…

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Monique Smit (@moniquesmit_insta)

 A haring a day… moet Douwe Bob (28) gedacht hebben. Hij begon er woensdag zelfs zijn dag mee:

Als oppasoma moet je je aandacht er altijd bijhouden, weet ook Natasja Froger (55) inmiddels:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Natasja Froger (@natasjafroger)

Irene Moors (53) showt trots haar nieuwe click&collect-outfits uit haar favoriete winkel:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Irene Moors (@irene_moors)

Bas Smit is onder de indruk van het Zeeuwse uitzicht en zijn gezin:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Bas Smit (@bassmit)

 

 

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Beeld: Talpa, Instagram.

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien

'Kwetsbare kinderen ontvangen vaak niet de zorg die ze nodig hebben'

Kwetsbare kinderen ontvangen vaak niet de zorg die ze nodig hebben. Om deze problemen aan de kaak te stellen, overhandigen jongeren van stichting Het Vergeten Kind dinsdag koffers met persoonlijke brieven over hun ervaringen met jeugdzorg én een voorstel hoe de zorg beter kan.

De zes koffers moeten bij de Kamerleden die jeugdzorg in hun portefeuille hebben terechtkomen.

Advertentie

Prioriteiten

Stichting Het Vergeten Kind vindt dat Jeugdzorg voornamelijk een financiële drijfveer heeft. En dat moet anders, laat een woordvoerder van de stichting weten. “Om de problemen op te lossen, moet jeugdzorg weer een prioriteit worden. Problemen thuis moeten geen sociaal vonnis zijn. Dat moet in een welvarend land als het onze toch lukken?”, luidt het statement.

Eenzaamheid

De stichting zet zich in voor een stabiele, liefdevolle omgeving waar zorgbehoevende kinderen zich goed kunnen ontwikkelen. Ze strijden voor positieve ervaringen met echte aandacht, waardoor de kinderen weer zelfvertrouwen krijgen. En dat is hard nodig. Want de stichting meldt dat kinderen die niet meer thuis kunnen wonen vaak geen veilig ander thuis krijgen, maar gemiddeld zes keer verhuizen.

En gemiddeld zien deze kinderen zo’n 64 verschillende hulpverleners. Deze vele overplaatsingen en het gebrek aan bekende gezichten zorgt voor veel eenzaamheid bij deze groep zorgbehoevende jeugd.

Noodklok

Stichting Het Vergeten Kind luidt dan ook de noodklok, mede aangezien de situatie in de jeugdpsychiatrie na onderzoek “heel ernstig” wordt genoemd. Een tekort aan personeel en geld zorgt volgens het onderzoek voor een gebrek aan goede zorg, terwijl dit kinderen met ernstige klachten als eetstoornissen, depressie of zelfmoordgedachten betreft.

Beau van Erven Dorens zet zich naast zijn tv-programma’s ook in voor de stichting Het Vergeten Kind:

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: ANP, Het Vergeten Kind. Beeld: Getty

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien

'Kwetsbare kinderen ontvangen vaak niet de zorg die ze nodig hebben'

Kwetsbare kinderen ontvangen vaak niet de zorg die ze nodig hebben. Om deze problemen aan de kaak te stellen, overhandigen jongeren van stichting Het Vergeten Kind dinsdag koffers met persoonlijke brieven over hun ervaringen met jeugdzorg én een voorstel hoe de zorg beter kan.

De zes koffers moeten bij de Kamerleden die jeugdzorg in hun portefeuille hebben terechtkomen.

Advertentie

Prioriteiten

Stichting Het Vergeten Kind vindt dat Jeugdzorg voornamelijk een financiële drijfveer heeft. En dat moet anders, laat een woordvoerder van de stichting weten. “Om de problemen op te lossen, moet jeugdzorg weer een prioriteit worden. Problemen thuis moeten geen sociaal vonnis zijn. Dat moet in een welvarend land als het onze toch lukken?”, luidt het statement.

Eenzaamheid

De stichting zet zich in voor een stabiele, liefdevolle omgeving waar zorgbehoevende kinderen zich goed kunnen ontwikkelen. Ze strijden voor positieve ervaringen met echte aandacht, waardoor de kinderen weer zelfvertrouwen krijgen. En dat is hard nodig. Want de stichting meldt dat kinderen die niet meer thuis kunnen wonen vaak geen veilig ander thuis krijgen, maar gemiddeld zes keer verhuizen.

En gemiddeld zien deze kinderen zo’n 64 verschillende hulpverleners. Deze vele overplaatsingen en het gebrek aan bekende gezichten zorgt voor veel eenzaamheid bij deze groep zorgbehoevende jeugd.

Noodklok

Stichting Het Vergeten Kind luidt dan ook de noodklok, mede aangezien de situatie in de jeugdpsychiatrie na onderzoek “heel ernstig” wordt genoemd. Een tekort aan personeel en geld zorgt volgens het onderzoek voor een gebrek aan goede zorg, terwijl dit kinderen met ernstige klachten als eetstoornissen, depressie of zelfmoordgedachten betreft.

Beau van Erven Dorens zet zich naast zijn tv-programma’s ook in voor de stichting Het Vergeten Kind:

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: ANP, Het Vergeten Kind. Beeld: Getty

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien

Haarvitamine: alles wat je wil weten over vitamines slikken voor mooier haar

Haarvitamine slikken om haaruitval en dunner wordend haar te voorkomen. Is het te mooi om waar te zijn of zou het écht de sleutel tot een mooie haarbos zijn? En welke moet je dan slikken?

Net als elk ander deel van je lichaam hebben ook je haren verschillende voedingsstoffen nodig om gezond te blijven en te groeien. In feite worden veel voedingstekorten in verband gebracht met haaruitval. Hoewel factoren zoals leeftijd, genetica en hormonen ook van invloed zijn op de haargroei, kan inname van de juiste voedingsstoffen echt helpen – mits je een tekort hebt.

Advertentie

Haarvitamine voor sterker haar

Ook al zijn vitamines op zich absoluut noodzakelijk en goed voor je haar, ze zullen niet veel uithalen als je lichaam er al genoeg van binnenkrijgt – wat waarschijnlijk al het geval is. De meeste mensen halen alle vitaminen die ze nodig hebben voor hun haargroei al uit hun voeding en hebben dus geen extra haarvitamine nodig. Meer is ook niet per se beter; je lichaam bewaart alleen de vitamines die het nodig heeft en scheidt de rest weer uit.

Maar mis je een van deze belangrijke voedingsstoffen, dan kunnen supplementen zeker een goed idee zijn (en dan niet alleen voor sterker haar):

1. Vitamine A

Alle cellen hebben vitamine A nodig om te groeien. Dit geldt ook voor haar, het snelst groeiende weefsel in het menselijk lichaam. Vitamine A helpt ook talg aan te maken, wat de hoofdhuid hydrateert en je haar gezond houdt. Volg je dus een dieet waarin weinig vitamine A voorkomt, dan kan je dus haaruitval verwachten. Natuurlijke bronnen zijn zoete aardappelen, wortelen, spinazie, boerenkool en sommige dierlijke voedingsmiddelen. Teveel is trouwens ook weer niet goed, studies tonen aan dat een overdosis vitamine D ook haaruitval kan veroorzaken – maar dan moet het wel heel ver komen.

2. Vitamine B: een bekende haarvitamine

Een van de bekendste haarvitamine is een B-vitamine genaamd biotine. Hierdoor worden alle voedingsstoffen die we eten in ons lichaam opgenomen. Studies leggen een verband tussen biotinegebrek en haaruitval bij mensen. Vitamine B helpt bij de aanmaak van rode bloedcellen, die zuurstof en voedingsstoffen naar de hoofdhuid en de haarfollikels vervoeren. Deze processen zijn belangrijk voor de haargroei.

Vooral voor mensen die een vegetarisch of veganistisch dieet volgen, kunnen supplementen een goed idee zijn. Dierlijke voedingsmiddelen zijn de enige goede bronnen van vitamine B12.

3. Vitamine C

Schade door vrije radicalen kan de groei blokkeren en je haar doen verouderen. Vitamine C is (net als vitamine E) een krachtige antioxidant die helpt beschermen tegen de oxidatieve stress veroorzaakt door vrije radicalen. Bovendien heeft je lichaam vitamine C nodig om een proteïne aan te maken die bekend staat als collageen – een belangrijk onderdeel van de haarstructuur. Collageen wordt het ‘schoonheidsmineraal’ genoemd omdat het je haar en huid versterkt. De diameter van elke streng haar neemt toe en eventuele beschadigende toxines zouden verdwijnen.

4. Vitamine D

Heb je een tekort aan vitamine D, dan kan dat voor haaruitval zorgen. Vitamine D kan helpen bij het aanmaken van nieuwe follikels – de kleine poriën in de hoofdhuid waar nieuw haar kan groeien.

Je lichaam produceert vitamine D door direct contact met de zonnestralen. Goede voedingsbronnen van vitamine D zijn vette vis, levertraan, sommige paddenstoelen en verrijkte voedingsmiddelen.

5. Zink

Zink speelt een belangrijke rol bij de groei en het herstel van het haarweefsel. Het helpt ook de olieklieren rond de follikels goed te laten werken. Sterker nog, vaak is haaruitval te wijten aan een zinktekort. Voedingsmiddelen met veel zink zijn onder meer oesters, rundvlees, spinazie, tarwekiemen, pompoenpitten en linzen.

Ben je 50-plus? Dit is de perfecte basis voor jouw huid:

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: Healthline, Health, Pubmed. Beeld: Getty Images

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien

Haarvitamine: alles wat je wil weten over vitamines slikken voor mooier haar

Haarvitamine slikken om haaruitval en dunner wordend haar te voorkomen. Is het te mooi om waar te zijn of zou het écht de sleutel tot een mooie haarbos zijn? En welke moet je dan slikken?

Net als elk ander deel van je lichaam hebben ook je haren verschillende voedingsstoffen nodig om gezond te blijven en te groeien. In feite worden veel voedingstekorten in verband gebracht met haaruitval. Hoewel factoren zoals leeftijd, genetica en hormonen ook van invloed zijn op de haargroei, kan inname van de juiste voedingsstoffen echt helpen – mits je een tekort hebt.

Advertentie

Haarvitamine voor sterker haar

Ook al zijn vitamines op zich absoluut noodzakelijk en goed voor je haar, ze zullen niet veel uithalen als je lichaam er al genoeg van binnenkrijgt – wat waarschijnlijk al het geval is. De meeste mensen halen alle vitaminen die ze nodig hebben voor hun haargroei al uit hun voeding en hebben dus geen extra haarvitamine nodig. Meer is ook niet per se beter; je lichaam bewaart alleen de vitamines die het nodig heeft en scheidt de rest weer uit.

Maar mis je een van deze belangrijke voedingsstoffen, dan kunnen supplementen zeker een goed idee zijn (en dan niet alleen voor sterker haar):

1. Vitamine A

Alle cellen hebben vitamine A nodig om te groeien. Dit geldt ook voor haar, het snelst groeiende weefsel in het menselijk lichaam. Vitamine A helpt ook talg aan te maken, wat de hoofdhuid hydrateert en je haar gezond houdt. Volg je dus een dieet waarin weinig vitamine A voorkomt, dan kan je dus haaruitval verwachten. Natuurlijke bronnen zijn zoete aardappelen, wortelen, spinazie, boerenkool en sommige dierlijke voedingsmiddelen. Teveel is trouwens ook weer niet goed, studies tonen aan dat een overdosis vitamine D ook haaruitval kan veroorzaken – maar dan moet het wel heel ver komen.

2. Vitamine B: een bekende haarvitamine

Een van de bekendste haarvitamine is een B-vitamine genaamd biotine. Hierdoor worden alle voedingsstoffen die we eten in ons lichaam opgenomen. Studies leggen een verband tussen biotinegebrek en haaruitval bij mensen. Vitamine B helpt bij de aanmaak van rode bloedcellen, die zuurstof en voedingsstoffen naar de hoofdhuid en de haarfollikels vervoeren. Deze processen zijn belangrijk voor de haargroei.

Vooral voor mensen die een vegetarisch of veganistisch dieet volgen, kunnen supplementen een goed idee zijn. Dierlijke voedingsmiddelen zijn de enige goede bronnen van vitamine B12.

3. Vitamine C

Schade door vrije radicalen kan de groei blokkeren en je haar doen verouderen. Vitamine C is (net als vitamine E) een krachtige antioxidant die helpt beschermen tegen de oxidatieve stress veroorzaakt door vrije radicalen. Bovendien heeft je lichaam vitamine C nodig om een proteïne aan te maken die bekend staat als collageen – een belangrijk onderdeel van de haarstructuur. Collageen wordt het ‘schoonheidsmineraal’ genoemd omdat het je haar en huid versterkt. De diameter van elke streng haar neemt toe en eventuele beschadigende toxines zouden verdwijnen.

4. Vitamine D

Heb je een tekort aan vitamine D, dan kan dat voor haaruitval zorgen. Vitamine D kan helpen bij het aanmaken van nieuwe follikels – de kleine poriën in de hoofdhuid waar nieuw haar kan groeien.

Je lichaam produceert vitamine D door direct contact met de zonnestralen. Goede voedingsbronnen van vitamine D zijn vette vis, levertraan, sommige paddenstoelen en verrijkte voedingsmiddelen.

5. Zink

Zink speelt een belangrijke rol bij de groei en het herstel van het haarweefsel. Het helpt ook de olieklieren rond de follikels goed te laten werken. Sterker nog, vaak is haaruitval te wijten aan een zinktekort. Voedingsmiddelen met veel zink zijn onder meer oesters, rundvlees, spinazie, tarwekiemen, pompoenpitten en linzen.

Ben je 50-plus? Dit is de perfecte basis voor jouw huid:

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief!

Bron: Healthline, Health, Pubmed. Beeld: Getty Images

Lees meer

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien