PREMIUMBeauty

Dit willen we! Elke dag wakker worden zonder wallen

null Beeld Dana van Leeuwen
Beeld Dana van Leeuwen

Met de juiste massages, een verfrissend nachtmasker en liftende serums beginnen we elke dag met 1-0 voorsprong.

Maroesja de RuyterDana van Leeuwen

Slaap je mooi

De ideale slaaptemperatuur ligt tussen 17 en 20,5 ˚C. Om in slaap te vallen, moet de lichaamstemperatuur een beetje dalen. Wat helpt, is een koele slaapkamer en een dekbed dat is afgestemd op het seizoen.

  • Zorg voor goede ventilatie in de slaapkamer. Schone lucht met voldoende zuurstof draagt bij aan het herstel van spieren en brein.
  • Ga niet hongerig, maar ook niet met een volle maag naar bed.
  • Eet de laatste drie uur voor bedtijd liefst niets.
  • Houd overdag een regelmatig eetpatroon aan. Een gebalanceerde bloedsuikerspiegel bevordert de nachtrust.
  • Tv-kijken voor het slapen voelt ontspannend, maar het beïnvloedt de REM-slaap negatief.
  • Probeer elke dag te bewegen, bij voorkeur buiten, voor een goede, diepe slaap.
  • Volg een vaste routine voor het slapen: gezicht reinigen, een voetmassage en even noteren wat van deze dag een mooie dag maakte. Voor een positieve vibe.
null Beeld

ANTI-WAL

Niemand wordt graag wakker met opgezwollen ogen of donkere kringen eronder. Met deze checklist wordt het risico een stuk kleiner.

  • Zorg voor voldoende en kwalitatief goede slaap.
  • Ondersteun hoofd en nek zodat het hoofd iets hoger ligt dan de rest van het lichaam.
  • Drink geen (of weinig) alcohol en gebruik niet te veel zout.
  • Drink voldoende water.
  • Reinig de ogen goed voor het slapen. Restjes oogmake-up kunnen zorgen voor geïrriteerde en gezwollen ogen.
  • Doe voor het slapen ontspanningsoefeningen.
null Beeld

Magisch steentje

Een guasha steen ziet er mooi uit, maar hij dóet ook wat. Guasha is een schraap/massagetechniek, onderdeel van de traditionele Chinese geneeskunde. Doel is de bloedcirculatie verbeteren en overtollig vocht en afvalstoffen afvoeren. Ook het trage lymfevocht dat wallen kan veroorzaken komt in beweging, zodat het natuurlijke reinigingssysteem van het lichaam beter gaat werken. Masseer de guasha steen in opwaartse bewegingen over het gezicht voor strakkere contouren en een frisse gloed. Kijk op @bindweefselmassagebar voor instructievideo’s.

Goedemorgen!

null Beeld
  1. Maak de huid onder de ogen wakker met een metalen roller.
    Maria Malki Eyeroller € 12,95
  2. Hydraterend nachtmasker met yuzu-extract voor een fris gevoel en een stralende huid.
    Shiseido Waso Beauty Sleeping Mask € 28,-/50 ml
  3. Oppepper voor de huid rond de ogen, bevat hyalu-ronzuur en gerststamwater.
    Mádara Time Miracle Hydra-Gel Patches € 6,90/1 set
  4. Meng een paar druppeltjes door de nachtcrème en word wakker met een zonnige teint.
    Morphe Faux Show € 21,-/30 ml
  5. Guasha steen van zwarte obsidiaan, vulkanisch glas met een ontgiftende werking.
    Arigato guasha steen € 22,-
  6. Dit serum bevat acmella oleracea, een plantaardig ingrediënt dat slaapvouwtjes gladstrijkt.
    Pureté Bio Éclat Lifting Serum € 12,-/5x2 ml

Met magnesium

Magnesium kan een positief effect hebben op de nachtrust, omdat dit mineraal een belangrijke rol speelt bij de aanmaak van het slaaphormoon melatonine. Daarnaast vermindert magnesium de aanmaak van het stresshormoon cortisol. Kies voor een supplement met magnesiumcitraat of -malaat. Of breng magnesiumolie aan op de huid.

null Beeld

Leer beter slapen!

Leer in 7 weken beter slapen met Libelle’s stappenplan! Onze slaapdeskundige geeft tips en instructies in een wekelijkse nieuwsbrief.
Aanmelden via libelle.nl/beterslapen

Fotografie: Dana van Leeuwen. | styling: Ilona Jongepier

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden