We Will Rock You de musical: nu tot 50% korting!

Zoek binnen:

Eet je haar gezond

Je haar laten stralen zonder het gebruik van haarproducten? Dat kan! Gezond en stralend haar begint met een gezonde voeding. 

Vocht
Om tegen te gaan dat je haarlokken er futloos uit gaan zien, is het noodzakelijk minimaal 1,5 liter water per dag te drinken. Water is belangrijk voor de afvoer van afvalstoffen en heeft een reinigende werking en het houdt je haar soepel.

Advertentie

Mineralen
Mineralen zorgen voor het transport van belangrijke voedingsstoffen voor je haar. Slap en futloos haar ga je te lijf met ijzer, koper en zink. Het dagelijks eten van fruit en groente is belangrijk voor de aanmaak van mineralen.

Vitamine A
Last van droog en/of breekbaar haar? Dat kan wijzen op een tekort aan vitamine A want deze vitamine is goed voor de opbouw van gezond haar. Je vindt vitamine A vooral in groenten als broccoli, paprika en spinazie. Maar ook in boter, eieren, melkproducten en vette vis.

Vitamine B

Vitamine B kan je helpen om dikker en voller haar te krijgen en het helpt gespleten haarpunten te voorkomen. Het eten van yoghurt is zeer belangrijk voor de aanmaak van vitamines uit de B-groep.

Vitamine C
Vitamine C verbetert de conditie van het haar en geeft het haar vitaliteit en glans. Last van dof haar? Ga het te lijf met citrus vruchten.

Proteïnen
Een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei. Eet dus voldoende vlees(vervangers), vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, peulvruchten en bonen.

Wil je mee weten over hoe je je hoofdhuid en haar gezond kunt houden? Ga dan naar de website van healthylives.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien