Lekker lezen: Libelle bookazines voor € 3,35

Zoek binnen:

Fit en slank met de 7 minuten work-out (deel 1)

Work-outs van een paar minuten worden steeds populairder. Het makkelijke is dat je er de deur niet voor uit hoeft. En niet onbelangrijk: ze blijken nog beter te werken dan langdurige trainingen.

Wat een opluchting! We kunnen zonder de sportschool toch fitter, strakker en slanker te worden. Het gerenommeerde American College of Sports Medicine Health & Fitness ontwierp een training die razendsnel kracht en uithoudingsvermogen verbetert met oefeningen die we gewoon thuis kunnen doen.

Advertentie

Het is de bedoeling dat je in die paar minuten het uiterste uit jezelf haalt, de hartslag omhoog jaagt en even goed zweet. Dankzij korte, maar explosieve trainingen verlies je veel onderhuids vet. En dat allemaal met de 7 minuten work-out.

Voor deze work-out heb je een stoel en een muur nodig en een timer om de tijd bij te houden. Herhaal elke oefening zo veel mogelijk in 30 seconden. Neem tussen elke oefening 10 seconden rust voordat je aan de volgende oefening begint.

Klaar voor de 7 minuten Workout? Go!

Jumping Jacks
oefening_1
Sta rechtop met je armen langs je lichaam. Spring met de voeten naar buiten en zwaai tegelijkertijd de armen zijwaarts tot boven je hoofd. Spring weer terug naar de startpositie: voeten bijelkaar en armen langs het lichaam.

Wall sit
7 minuten workout
Ga tegen een muur zitten met de muur als rugleuning. Benen zijn 90 graden gebogen en de armen zijn voor je uitgestrekt op schouderhoogte.

Push-up
7 minuten workout
Zet de voeten op schouderbreedte, strek je armen voor je uit op schouderhoogte, buig de benen 90 graden alsof je wilt gaan zitten en kom weer omhoog.

Abdominal crunch
7 minuten workout

Kom liggen op de grond, knieën gebogen, voeten op de vloer en armen uitgestrekt. Maak een beweging alsof je rechtop wilt zitten. Halverwege deze beweging laat je het lichaam weer zakken.

Step up
7 minuten workout
Ga staan voor een stoel en stap met het rechterbeen op. Stap af en stap met je linkerbeen op.

Squat
7 minuten workout
Zorg dat je lichaam vanaf de kruin tot aan de voeten een rechte lijn vormt. Laat je lichaam naar de grond zakken en duw jezelf weer omhoog.

Lees ook:
Fit en slank met de 7 minute work-out (deel 2)

Memoires van een maîtresse – Deel 51: “Mondje dicht hè, ook tegen Eva”

kapitein

Sabine genoot volop van de aandacht van de Kapitein. Hij stond spontaan op de stoep en gooide al zijn talenten op tafel. Of beter, het aanrecht. Toen hij bij vertrek zijn horloge liet liggen, besloot Sabine haar lippen stijf op elkaar te houden. Zou ze het lot zo een handje kunnen helpen?

Telefoon uit en naar bed. Oh, wat een loeder ben ik toch ook. Zou hij het al doorhebben? De volgende ochtend word ik wakker door de bel. Het is half 9 en de Kapitein staat voor de deur. “Hee!” lach ik schaapachtig. “Wat een verrassing!” Zijn humeur is duidelijk niet zo zonnig als h

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien