Dagje wellness: van 33,50 voor 12,95 >

Waarom deze reclame voor mascara van de televisie is gehaald

We weten allemaal dat reclamemakers hun stinkende best doen om hun product te verkopen, zo ook in de beauty-industrie. Waar prachtige vrouwen van een alles-aan-ze-is-pérfect kaliber  de normaalste zaak van de wereld zijn. En dat is precies de reden dat deze mascara reclame niet langer op de televisie is.

In de bovenstaande video legt beautyvlogger Susan uit hoe je wimpers voller lijken zónder mascara.

Het Britse beautymerk Rimmel heeft van de Britse reclame-autoriteit Advertising Standards Authority (ASA) de opdracht gekregen om hun allernieuwste reclamespotje van de buis te halen. De Scandaleyes Reloaded-mascara en de weelderige bos wimpers van model Cara Delevingne zouden namelijk overduidelijk gemanipuleerd zijn, stelt de autoriteit.

Tik op de vingers

In het spotje loopt het Britse topmodel door de straten van Londen, achterna gezeten door een groep grote mannen die naar haar op zoek zijn. Ondertussen vindt Cara de tijd om haar mascara aan te brengen. Volgens de reclamewaakhond zouden de wimpers van het model gemanipuleerd zijn en het beeld te veel bewerkt zijn. Redenen genoeg voor de ASA om het cosmeticamerk op de vingers te tikken.

Manipulatie

De eigenaar van Rimmel, Coty UK ontkent echter de manipulatie. Het bedrijf stelt dat de wimpers van Cara toch echt van haarzelf zijn. Maar de ASA heeft de voor- en nafoto’s van het model vergeleken, en blijft bij hun conclusie.

Wil je niets meer missen van Libelle? Neem een abonnement op het blad. Profiteer nú van onze speciale aanbieding: 8 nummers voor slechts € 19,95

LEES OOK:

Wil je niets meer missen van Libelle? Neem een abonnement op het blad. Profiteer nú van onze speciale aanbieding: 8 nummers voor slechts € 19,95. 

Bron: Nieuwsblad.be. Beeld: KIJK, iStock

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien