1e rang kaarten voor Mamma Mia! de musical, nu €29,-

Zoek binnen:

Nederlandse poseert als eerste ‘curvy model’ voor bekend modemerk

Steeds meer merken kiezen voor curvy modellen voor hun campagnes. Ook het Spaanse modemerk Zara showt hun nieuwe collectie voor het eerst met een ‘curvy’ model. En ze komt gewoon uit ons koude kikkerlandje.

Het gaat namelijk om de 25-jarige Jill Kortleve uit Amsterdam.

Advertentie

Dankbaar
Op Instagram bedankt Jill de winkelketen: ‘‘Bedankt Zara, dat ik als eerste curvy model op jullie site mag staan.” Met deze campagne schrijft de Amsterdamse twintiger geschiedenis, want het is de eerste keer dat Zara gebruik maakt van curvy modellen. Een hele eer dus!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Thank you @zara for using me as one of your first curve model on your website ❤️

Een bericht gedeeld door Jill Kortleve (@jilla.tequila) op

Gezonde relatie
Jill is inmiddels geen onbekende in de mode-industrie, maar dit heeft wel even geduurd. Ze had voorheen een behoorlijk laag zelfbeeld. ‘‘Eigenlijk was ik altijd al wat voller, maar ik dacht dat ik vooral succes zou hebben als ik dun zou zijn. Daarom wilde ik afvallen en durfde ik op een gegeven moment zelfs geen bananen te eten of olijfolie te gebruiken”, vertelde ze eerder tegen NOS. ‘‘Ik was echt niet gezond bezig. Ik werd er mentaal en fysiek moe van. Ik was de grip op mijn identiteit aan het verliezen. Toen pas draaide ik de knop om. Ik wilde niet langer een slecht voorbeeld zijn, maar juist laten zien dat het belangrijk is om een gezonde relatie met je eten en je lichaam te hebben, ongeacht je kledingmaat.’’

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Me on film by @sim.onet

Een bericht gedeeld door Jill Kortleve (@jilla.tequila) op

De mooiste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Bron: Flair. Beeld: ANP, Instagram

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien