Lekker lezen: Libelle bookazines voor € 3,35

Zoek binnen:

Slaap lekker!

Iedereen heeft wel eens last van een belabberde nachtrust, maar toch zijn er steeds meer mensen die structureel slecht slapen. Deze mensen kunnen sneller geïrriteerd raken en zich slechter concentreren. Daar heb je toch geen zin in?!

Pak zoveel mogelijk daglicht!
Dit stimuleert, vooral in op deze donkere dagen, de productie van melatonine (het slaaphormoon).

Advertentie

Zet de kachel niet te hoog
Volgens slaapwetenschappers is 18 graden de beste slaapkamertemperatuur. Zorg dus voor genoeg frisse lucht in je slaapkamer.

Vermijd elektronica vlak voordat je gaat slapen
We weten het: je wilt die spannende serie echt nog afkijken of je móét je Facebook nog even checken. Het is allemaal erg begrijpelijk en aantrekkelijk, maar doe het niet! Het heeft een negatief effect op je energieniveau en zorgt ervoor dat je minder makkelijk in slaap komt. Pak in het vervolg bijvoorbeeld gewoon een lekker boek (of de Libelle natuurlijk!).

Stop met stressen!
Er zijn honderden redenen op te noemen waarvan je kunt gaan stressen, maar als je zelfs in bed nog loopt te piekeren, wordt het lastig om in slaap te komen. Maak vlak voor je gaat slapen je hoofd leeg. Denk aan iets leuks of bedenk alvast een mooie droom voor jezelf.

En, slaap je al?!

Memoires van een maîtresse – Deel 51: “Mondje dicht hè, ook tegen Eva”

kapitein

Sabine genoot volop van de aandacht van de Kapitein. Hij stond spontaan op de stoep en gooide al zijn talenten op tafel. Of beter, het aanrecht. Toen hij bij vertrek zijn horloge liet liggen, besloot Sabine haar lippen stijf op elkaar te houden. Zou ze het lot zo een handje kunnen helpen?

Telefoon uit en naar bed. Oh, wat een loeder ben ik toch ook. Zou hij het al doorhebben? De volgende ochtend word ik wakker door de bel. Het is half 9 en de Kapitein staat voor de deur. “Hee!” lach ik schaapachtig. “Wat een verrassing!” Zijn humeur is duidelijk niet zo zonnig als h

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien