null Beeld

Ai: dit moet je doen om al die paaslekkernijen te verbranden

Kerst heeft calorietechnisch een slechte reputatie, maar vlak ook zeker Pasen niet uit. Met al die gevulde paaseitjes, paashazen van chocola en een copieuze paasbrunch liggen zo een paar extra kilootjes op de loer.

Susan Dalstra

En dat terwijl de lente eraan komt en we vetrolletjes straks niet meer strategisch kunnen verdoezelen onder grote truien. Dit is hoeveel calorieën er in al die paaslekkernijen zitten en wat je er voor moet doen om dat alles te verbranden.

Een groot chocoladepaasei = 600-800 kcal

Je hebt die verraderlijke kleine paaseitjes waar je er zo ongemerkt 5 achter elkaar van opeet, maar de echte klapper zijn die prachtige grote chocolade-eieren. Als je die helemaal opeet, heb je qua calorieën en volwaardige maaltijd achter de kiezen. Met een uur joggen heb je het er weer af.

LEES OOK: DEZE PAASLEKKERNIJEN BEVATTEN DE MINSTE CALORIEËN

Paaseitjes met crèmevulling = 190 kcal

In Engeland immens populair, maar ook hier lusten we wel pap van die paaseitjes met romige vulling. Ze zijn niet heel groot en lijken daardoor best onschuldig, maar één zo'n ei is al goed voor 190 calorieën. Als je dat wil verbranden kun je 10 à 15 minuten burpees doen, 20 minuten hardlopen of een paaswandeling maken van 50 minuten.

Zakje paaseitjes = 445 kcal

Eén melk paaseitje bevat 39 kcal, maar eet een hele zak leeg en je hebt 445 kcal te pakken. Met 45-60 minuten zumba dans je de eitjes er weer af. Niet je ding? Met 45-60 minuten trainen met een kettlebell verbrand je hetzelfde aantal calorieën.

Een kleine paashaas van chocola = 275 kcal

Als je dit konijn helemaal opeet, moet je zo'n 80 tot 90 keer rondspringen als een konijn om het aantal calorieën te verbranden. Als je jumping squats te heftig vindt, kun je ook 75 minuten lang schoonmaken. Heb je er ook nog wat aan.

Een geroosterd lam inclusief garnering = 780 kcal

Er zitten minder calorieën in dan in een groot chocolade-ei, maar feestelijk paasdineren met lam is qua calorieën nog steeds een behoorlijke aanslag op je lijf. Het kost je een uur op de roeimachine om zo'n maaltijd er weer af te krijgen.

Tip

Nog een tip als je de schade deze Pasen wil beperken: ga vóór de paasbrunch een stuk wandelen om je spijsvertering alvast op gang te brengen. Ga erna ook iets actiefs doen in plaats van bankhangen – dan verbrand je een stuk meer vet.

Bron: The Daily Mail. Beeld: iStock

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden