null Beeld

Dít biermerk organiseert thuisconcerten om de horeca te redden

Door de coronacrisis en de huidige maatregelen van de overheid wordt onder andere de horeca zwaar getroffen. Om café's en restaurants een hart onder de riem te steken, organiseert Grolsch een aantal thuisconcerten.

Online redactie Libelle

In tijden van quarantaine missen veel mensen het drinken van een biertje op het terras of in de kroeg. Ook kunnen we helaas niet meer naar theatervoorstellingen of concerten. Daarom komt het biermerk Grolsch met een mooi initiatief: #helpdehoreca Live Sessies.

Diggy Dex

De Live Sessies zijn een ode aan de horeca en worden georganiseerd vanuit lege horecazaken door het hele land. "Hierdoor kan je toch ‘de kroeg in’, zonder daadwerkelijk naar de kroeg te gaan", legt het biermerk uit. Zowel Nielson, Miss Montreal, Rob Dekay als Akwasi zijn al geweest. Deze live concerten kun je op Facebook terug bekijken. Vrijdag 24 april om 20.30 uur is Diggy Dex aan de beurt.

Biertje vanuit huis

Diggy Dex neem het stokje over van Akwasi en zal in een leeg café in Amersfoort een optreden geven. Via de Instagram en Facebook van Grolsch of via Zoom kun je het hele concert live volgen en met een biertje in de hand vanuit huis genieten van de nummers van Diggy Dex.

In totaal hoopt Grolsch hiermee zelf ruim € 200.000,- te kunnen doneren aan het horeca-initiatief. Ook stimuleren ze iedereen om via www.helpdehoreca.nl waardebonnen te kopen bij je favoriete stamkroeg.

Wil je in de coronacrisis zelf ook een steentje bijdragen? Doe mee met de Libelle's actie #bakvanmijnhart en verras iemand met een zelfgemaakte taart. Wie verdient er in deze moeilijke tijden een traktatie?

De beste berichten van Libelle in je mailbox ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Bron: Grolsch. Beeld: iStock

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden